۲۸ درصد جمعیت گیلان در برابر کرونا ایمن شدند

حیدرزاده با تاکید بر رفع مشکل مراکز واکسیناسیون شهر رشت از تزریق واکسن کووید ۱۹ به ۲۸ درصد جمعیت گیلان تاکنون خبر داد.

«آبتین حیدرزاده»‌ در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با اشاره به وضعیت واکسیناسیون کووید 19 در سطح استان اظهار کرد: خوشبختانه استان گیلان یکی از بهترین استان های کشور از لحاظ پوشش واکسن کووید 19 در سطح کشور است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با دریافت 800 هزار دز واکسن کووید از سوی وزارت بهداشت و درمان، تاکنون بیش از 28 درصد جمعیت بالای 18 سال استان واکسینه شده اند.

 

وی یکی از دلایل ازدحام در مراکز واکسیناسیون شهر رشت را جمعیت بالای مرکز استان برای دریافت واکسن عنوان کرد و افزود: بیشترین جمعیت هدف واکسن کووید 19 در مرکز استان گیلان ساکن هستند که شلوغی مراکز واکسن در رشت به این دلیل است.

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه برای رفع ازدحام در مراکز واکسیناسیون رشت تمهیداتی اندیشیده شده گفت: با افزایش تعداد مراکز واکسن در رشت درصدد رفع این مشکل هستیم.

 

حیدرزاده خاطرنشان ساخت: علاوه بر این، با برنامه‌ریزی‌های انجام شده مبنی بر سهمیه بندی واکسن‌ها با اختصاص 30 درصد برای مجموعه ادارات و 70 درصد برای گروه‌های سنی هدف از عموم مردم و بیماران خاص، این مشکل برطرف خواهد شد.

کد خبر 1084002

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha