کسب ۱۵ رتبه برتر کشور در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان توسط دانش آموزان همدان

پورداود به کسب ۱۵ رتبه برتر کشور در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان توسط دانش آموزان استان اشاره کرد و گفت: راهیابی ۱۸۴ دانش‌آموز استان به مرحله دوم المپیادها را از دیگر توفیقات این مجموعه است.

به گزارش خبرگزاری  شبستان از همدان، «محمد پورداود» در مراسمی به مناسبت هفته خبرنگار که  در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، گفت: : بسیاری از مردم به وسیله رسانه‌ها به زندگی خود معنا می‌بخشند و از آنها برای مقاصد گوناگون بهره می‌گیرند و از این رو رسانه‌ها نقش اساسی در اقناع مخاطبان دارند.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه رسانه رکن چهارم دموکراسی است و اهمیت مطبوعات با سه رکن اصلی نظام سیاسی یعنی قوه مجریه، مقننه و قضائیه همسان است گفت: رسانه‌ها به عنوان واسط میان مردم و نظام نقش مهمی در جامعه ایفا می‌کنند.

 

وی رسانه‌ها را از مهمترین عوامل شکل‌گیری افکار عمومی و ارتقای سطح آگاهی جامعه دانست و خاطرنشان کرد: روزنامه‌ها و رسانه‌های محلی ظرفیت‌های بی‌بدیل ارتباط نزدیک و صمیمی با مخاطبان و بیان خواسته‌ها، دیدگاه‌ها، نظرات و انتقادات مردم و ایجاد ارتباط بین مردم و مسوولان هستند و این بعد برای آموزش و پرورش بسیار ظرفیت‌ساز بوده و از آن به نحو بهینه استفاده کرده است.

 

پورداود با بیان اینکه نشریه و رسانه محلی ابزاری است که به انعکاس اخبار، رویداد، تفاسیر، وقایع روزمره می‌پردازد و با ارائه تحلیل و نقد مسائل در بعد محلی و بومی توجه مخاطبان را جلب می‌کند افزود: جریان رسانه محلی با توجه به محدوده جغرافیایی حوزه فعالیت تاثیر بیشتری بر خوانندگان محلی می‌گذارد و موضوع را عمیق‌تر و جزئی‌تر متناسب با نیازهای محلی پوشش می‌دهد.

 

وی با اشاره به اینکه روزنامه‌ها و رسانه‌های محلی باید به سیر ارتباطات توسعه‌ای فراتر از بعد محلی نگاه موشکافانه داشته باشند گفت: اگر به ادبیات کلاسیک ارتباطات و توسعه بر مدار دو پارادایم متضاد شکل گرفته کنکاش کنیم خواهیم دید پارادایم نوسازی و رشد در مقابل وابستگی و توسعه‌نایافتگی قرار گرفته است.

 

پورداود با بیان اینکه در سایه نقد سازنده و آگاهی‌بخشی رسانه‌ها و تلاش معلمان به عنوان جهادگران آموزشی و پیوند مثلث ارزشمند آموزشی، تربیتی و اطلاع‌رسانی در مدارس شکل گرفته است افزود: پوشش ۹۹ درصدی دانش‌آموزان، پوشش صد درصدی حجم ابلاغی سوادآموزی، را‌ه‌اندازی استودیوخبری آموزشی، پوشش حداکثری شبکه شاد در سطح استان و توسعه آموزش‌های مجازی در شرایط کرونا از توفیقات مجموعه آموزش و پرورش بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تهیه تبلت و گوشی برای دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان و کسب رتبه در این زمینه گفت: اجرای ۲۵ بسته تحولی آموزش و پرورش، اجرای ۱۰ اولویت وزارت آموزش و پرورش، کسب رتبه برتر نماز بین دستگاه‌های اجرایی کشور، کسب رتبه برتر استان در حوزه نماز طی دو سال پیاپی در استان، کسب عنوان مدیر نمونه استان در جشنواره شهید رجائی، کسب ۱۵ رتبه برتر کشور در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان و فرهنگیان، کسب رتبه برتر ارتقای شاخص‌های مدارس راه دور و رتبه برتر کشور در پرسش مهر رئیس جمهور را می‌توان از دیگر دستاوردها برشمرد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان به توسعه فحک با پوشش ۴۲ درصدی، کسب یک مدال نقره و ۵پنج مدال برنز در مرحله نهایی المپیادهای کشوری و کسب یک رتبه چهار در کنکور سراسری و راهیابی ۱۸۴ دانش‌آموز استان به مرحله دوم المپیادها را از دیگر توفیقات این مجموعه عنوان کرد.

 

کد خبر 1084003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha