برای حل مشکل کمبود مدارس پایتخت املاک مازاد فروخته شود

رخشانی مهر گفت:هیچ راهی جز عمل به ظرفیت قانونی فروش املاک مازاد برای حل مشکلات کمبود مدارس نداریم.

مهرالله رخشانی مهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درباره کمبود مدارس شهر تهران گفت: سال گذشته 300 میلیارد تومان از طریق  منابع خیرین، 300 میلیارد تومان از محل منابع عمومی و 50 میلیارد تومان از منابع استانی در مدرسه سازی استان تهران هزینه کرده ایم.

رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس افزود: امسال نیز این منابع تکرار می شود. ولی 650 میلیارد تومان برای استان تهران کفایت نمی کند.

وی ادامه داد:مدارس تخریبی استان تهران زیاد است و از محل عمومی  در اختیار ما هم بیش از این نمی توان هزینه کرد.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: اگر  بیش از این مبلغ هزینه شود،  حق مناطق محروم همانند سیستان و بلوچستان و خوزستان ضایع می شود. ما در حد شاخص هایی که در اختیار داشتیم بودجه اعطا کرده ایم.


رخشانی مهر بیان کرد:قانونی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است و امکانی را برای ما تحت عنوان ضوابط و مقررات آموزش و پرورش فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در این قانون آمده است اگر می خواهید برخی از مشکلات تهران را حل کنید باید  از املاک مازاد  به فروش برسانید و زمینی دیگر بخرید و مدرسه بسازید.


رئیس سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس گفت: در تهران هیچ راهی جز عمل به این ظرفیت قانونی برای حل مشکلات نداریم.

وی یاد آور شد: در تهران یک ملک به مبلغ ۳۰ میلیارد فروخته شده است که با این مبلغ قرار است پنج مدرسه ساخته شود.ابتدا این پول به حساب خزانه دولت واریز می شود و به آموزش و پرورش داده می شود.

کد خبر 1084042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha