ابتلای ۱۴ پزشک هرمزگانی به کووید ۱۹/نگران آیین های عزاداری حتی در فضای باز هستیم

دکتر فرشیدی با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ بیمار کووید از جمله ۱۴ پزشک در بیمارستان های هرمزگان بستری هستند، گفت: در حال حاضر هزار و ۷۰۰ بیمار سرپایی کووید از خدمات درمانی استفاده می کنند و حدود ۲۰ هزار بیمار نیز در قرنطینه به سر می برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، دکتر « حسین فرشیدی » در نشست خبری که به صورت مجازی برگزار شد، ضمن ابراز نگرانی از وضعیت موجود در رابطه با موج پنجم کرونا، اظهار کرد: در حال حاضر با کمبود کادر درمان و دارو و فضای بیمارستانی مواجه هستیم و داروهایی که هم اکنون برای درمان بیماران استفاده می کنیم داروی مخصوص کووید نیست.

 

وی با بیان اینکه نگران عزاداری هایی هستم که حتی در فضای باز برگزار می شود، افزود: اگر در این زمینه تدبیری اندیشیده نشود با بحران بسیار جدی روبرو خواهیم شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با ذکر این مطلب که طی دو هفته اخیر هر روز به طور متوسط 50 تخت به تخت های کووید استان هرمزگان اضافه شده است، عنوان کرد: در حال حاضر شمار تخت های مربوط به کووید در این استان به هزار و 500 تخت رسیده است و تا روز شنبه هفته آینده 400 تخت جدید به این مجموعه افزوده خواهد شد.

 

وی ضمن درخواست از عموم مردم برای رعایت پروتکل های بهداشتی، تصریح کرد: تا زنجیره انتقال شکسته نشود روز به روز بر شمار بیماران افزوده می شود

 

فرشیدی دورهمی های خانوادگی را عمده دلیل افزایش بیماران کرونایی دانست و خاطرنشان کرد: در یک جلسه سه ساعته هر شش نفر شرکت کننده به کووید مبتلا شدند که یک نفر از آنها در بیمارستان بستری و مابقی سرپایی درمان شدند.

 

وی با تاکید بر اینکه دو هفته تعطیلی مطلق در کشور واقعا نیاز است، گفت: دو هفته تعطیلی کامل که ترددها به صفر برسد و کنترل شدید اعمال شود نه دوهفته‌ای که مردم عازم سفر شوند.

 

این مقام مسئول قطع زنجیره بیماری را یک ضرورت خواند و تاکید کرد: ترددهای غیرضروری به استان و حتی پروازها نیز باید محدود شود.

 

وی همچنین عنوان کرد: ۳۸هزار و ۳۶۴ دوز واکسن برکت در هرمزگان تزریق شده که معادل ۱۰ درصد کا واکسن‌ها بوده است.

 

 

کد خبر 1084062

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha