۴۳ بیمار جدید در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شدند

دانایی گفت: ۴۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شدند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان؛«نوید دانایی» درگفتگو با خبرنگاران گفت:  ۴۳ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ضمن بیان اینکه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۴ هزارو۲۰۸ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته (از ۱۹تا۲۰مرداد ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴۳ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هفت هزار و۹۳۴ نفر رسیده است.

 

وی با اشاره به اینکه ۲هزار و ۲۷۴ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند اظهارداشت: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۶هزارو۷۲۱ نفر رسید.

 

دانایی کرونا با این شدت بحرانی را در استان سمنان بی‌سابقه  دانست وتاکید کرد: با توجه به شرایط استان‌های اطراف سمنان، این وضعیت قابل پیش‌بینی بود و هفته‌های گذشته در این مورد هشدارهایی ارایه شده بود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اینکه هنوز موج پنجم کرونا در استان نقطه اوج خود نرسیده است و روزهای بحرانی‌تر دور از انتظار نیست، اظهارداشت: هنوز استان‌های همجوار به اوج موج پنجم کرونا نرسیده‌اند و سمنان یک هفته بعد از آن استانها به اوج موج پنجم کرونا خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه عمده بخش کرونایی بیمارستان‌های استان سمنان در حال تکمیل است و با روند کنونی مجبور به استفاده از تخت‌های دیگر بخش‌ها برای بیماران کرونایی می‌شویم اضافه کرد: سیر کرونا اکنون همچنان در استان افزایشی است.

 

دانایی با گلایه از شهروندان استان سمنان گفت: تفاوت موج پنجم کرونا با موج‌های گذشته در این است که هیچ تغییر رفتاری در بین مردم استان سمنان مشاهده نمی‌شود.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان  تصریح کرد: در موج های قبلِ کرونا مردم با دقت ویژه از تجمعات، تردد غیرضروری و حضور در شهر پرهیز می‌کردند، اما اکنون استفاده از ماسک، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به شدت کاهش یافته است.

 

وی  با تأکید براینکه با توجه به ماه محرم، حضور مردم در آیین‌ها و تجمع‌ها افزایش یافته که باید با رعایت نکات بهداشتی و استفاده دایم و دقیق از ماسک همراه باشد ادامه داد:همه شهروندان با حساس بودن نسبت به توصیه‌ها در برابر کرونا، یاریگر بخش بهداشت و درمان باشند.

کد خبر 1084073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha