واکسیناسیون دام سبک در برابر بیماری طاعون آغاز شد

زبردست، از آغاز طرح واکسیناسیون دام سبک در برابر بیماری طاعون خبر داد و گفت: در این طرح ۲میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک واکسینه می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «مصطفی زبردست»، امروز(20 مرداد)، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: اداره کل دامپزشکی لرستان کنترل، پیشگیری و واکسیناسیون دام های مناطق روستایی و عشایر استان را از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار داده است.

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان افزود: طرح واکسیناسیون طاعون نشخوارکنندگان کوچک با هدف ایمن سازی2میلیون و ۵۰۰ هزار راس دام سبک انجام می شود.

 

وی با اشاره به تامین واکسن مورد نیاز از طریق سازمان دامپزشکی کشور، افزود: این تعداد دام سبک استان به صورت رایگان و با استفاده از تمام توان بخش خصوصی و دولتی علیه این بیماری واکسینه می شوند.

 

زبردست یادآور شد: در راستای ریشه کنی بیماری‌های سل و تب مالت نیز تست بالینی یک هزار و ۵۰۰ راس دام سنگین در شهرستان‌های سلسله و دلفان انجام شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: در راستای پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، کاهش موارد ابتلا در جمعیت انسانی و شناسایی و حذف دام های بیمار، اداره کل دامپزشکی استان ۶ تیم شامل دامپزشک و کارشناس را به شهرستان های سلسله و دلفان اعزام کرد.

 

مدیرکل دامپزشکی لرستان ابراز داشت: تست بالینی و نمونه برداری آزمایشگاهی برای یک هزار و ۵۰۰ راس دام گاوداری‌های صنعتی توسط همکاران انجام شده است.

 

زبردست عنوان کرد: سه میلیون و ۸۰۰ هزار رأس دام سبک و ۱۵۰ هزار راس دام سنگین در مناطق روستایی و عشایری لرستان وجود دارد.

کد خبر 1084079

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha