تجلیل از خبرنگار خبرگزاری شبستان جنوب کرمان 

امروز ۲۰ مرداد ماه به مناسبت روز خبرنگار طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از خبرنگاران خبرگزاری های شبستان جنوب کرمان، ایرنا جنوب کرمان و صدا و سیمای جیرفت تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، امروز ۲۰ مرداد ماه به مناسبت روز خبرنگار طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از خبرنگاران خبرگزاری های شبستان جنوب کرمان، ایرنا جنوب کرمان و صدا و سیمای جیرفت تجلیل شد.


«اصغر مکارم» در این مراسم ضمن عرض خدا قوت خدمت به اصحاب رسانه و خبرنگاران جنوب کرمان، گفت: یکی از افتخارات بنده و جنوب کرمان در سطح کشور حضور و وجود خبرنگاران متعدد، روزنامه نگاران، اهالی رسانه ای است که از جمله انسان های فهیم و فرهنگی منطقه جنوب کرمان هستند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: بسیار خرسندیم که در یک منطقه محرومی همچون جنوب کرمان قریب ۵۰ نشریه مجوز دار  در حال انجام کار فرهنگی هستند.


وی رسالت اصلی خبرنگاران را روشنگری براساس منطق، برشمرد و افزود: معمولا در نظام جمهوری اسلامی عمده ترین وظیفه یک خبرنگار نشان دادن نقاط ضعف به مسئولین و مردم است تا مسئولین با فراهم کردن زمینه ای مناسب، نقاط ضعف را به نقاط قوت تبدیل کنند و همچنین وظیفه دیگر خبرنگاران بزرگنمایی نقاط قوت و مثبت در سطح کشور است تا علاوه بر امید آفرینی در ترویج فرهنگ مثبت اندیشی گام بردارند.


مکارم ابراز کرد: بسیار خوشحال هستم که در طول مدت خدمتم در جنوب کرمان با اصحاب رسانه و خبرنگاران جلسات متعددی را برگزار کرده ام هر چند که ممکن است در این مدت یک نشریه و یا یک خبرنگاری در موضوعی عملکرد بنده را نقد کرده باشد.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت خاطرنشان کرد: اگر نقدها منصفانه و مبتنی بر یک اصول و تعقل باشد قطعا بیشترین تاثیر را در ارتقای سطح شرایط فرهنگی و اجتماعی جامعه دارد.


وی تاکید کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تحت هیچ شرایطی توقع نداریم که رسانه ها ثناگوی یک سیستم درمان و بهداشت باشند بلکه رسانه باید به شکل تخصصی و هنرمندانه واقعیت ها را همان گونه که هستند، انعکاس دهد.

 
مکارم اظهار کرد: یک خبرنگار باید بتواند واقعیت های درون یک جامعه را منعکس کند و در عین حال نکات ضعف یک سیستم را نیز به شکلی اعلام کرده و نکات قوت آن را نیز انعکاس دهد چرا که این امر موجب رشد آن مجموعه می شود.


وی عنوان کرد: هر ساله به مناسبت روز خبرنگار یک نشست مشترکی را دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برای تجلیل از خبرنگاران برگزار می کرد اما امسال متاسفانه به دلیل شرایط خاص کرونایی این امکان وجود ندارد و بنده لازم می دانم روز خبرنگار را خدمت اصحاب رسانه و خبرنگاران جنوب کرمان تبریک عرض کنم.


مکارم اضافه کرد: امیدوارم به حرمت خون شهدا مخصوصا خون شهید صارمی که این روز به یاد این شهید تحت عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده، همه خبرنگاران بتوانند در رسالت خود بیشترین موفقیت را کسب کنند.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: دست همه خبرنگارانی که با بزرگنمایی نقاط قوت ما را در راستای تقویت سیستم درمان، بهداشت و سلامت یاری کرده و همچنین با بزرگنمایی نقاط ضعف موجب شده اند تا ما بتوانیم در حد توان این نقاط را به نقاط قوت تبدیل کنیم، به گرمی می فشارم.


وی یادآور شد: امروز فرصتی فراهم شد تا با دعوت از تعدادی از خبرنگاران که در ایام کرونایی بیشترین همکاری را با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در تولید محتوا در زمینه ویروس کرونا و فرهنگ سازی شیوه های بهداشتی در جامعه داشته اند، تجلیل کنیم.


مکارم با بیان این مطلب که مدیریت بیماری کرونا کار بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: اکنون بیش از ۶۰۰ بیمار کرونایی در منطقه تحت درمان هستند که از این تعداد درمان قریب ۲۸۰ نفر آنها به شکل سرپایی است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت بیان کرد: تجهیز قریب ۲۰۰ تخت در این شرایط کرونایی و افزودن این تخت ها به مجموعه بهداشت و درمان در این شرایط کار ساده ای نبود.


وی در خاتمه عنوان کرد: در این شرایط سخت کرونایی می طلبد که خبرنگاران طبق رسالتی که دارند در کنار مجموعه بهداشت و درمان باشند و به ما کمک کنند.

کد خبر 1084123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha