پیگیر تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در مدارس هستیم

سعدی پور با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ و عفاف و حجاب بین دانش‌آموزان به ویژه در مقطع پیش دبستانی، گفت: پیگیر بهبود وضعیت حجاب در مدارس با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی، سازمان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن دانش‌آموزی و شاخه هلال احمر هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علیرضا سعدی پور» امروز (20مرداد) در جلسه کارگروه عفاف و حجاب به میزبانی نماینده ولی فقیه درمازندران اظهار کرد: نگاه به بحث عفاف و حجاب موجب شوق‌آفرینی دوست‌داران تعلیم و تربیت است و خرسندیم که می‌توانیم در مسیر گسترش این فرهنگ قدم برداریم.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید بر دیدگاه مبتنی بر آموزه‌های دینی، افزود: فعالیت‌های آموزش و پرورش مستند به یک سند بالادستی است که در سال ۱۳۹۰ با تایید و امضای مقام معظم رهبری با ۱۳۱ راهکار اجرایی و ۲۳ هدف عملیاتی تدوین شد و در آن تربیت و شکوفایی استعدادهای دانش‌آموزی  به ۶ ساحت تربیتی اشاره دارد و تربیت دانش آموز تک ساعتی جزو برنامه‌های ما نیست.

 

سعدی پور تصریح کرد: باید با توجه به ساحت‌های مختلف عقیدتی، عبادی، تربیتی و اسلامی به سوی تعلیم و تربیت حرکت کنیم، ما حدود ۵۵۰ هزار دانش‌آموز با ۴۰ هزار فرهنگی شاخص با عنوان مدیر، آموزگار، دبیر و متولی امور اداری داریم که ظرفیت بزرگی است، همچنین ۲۵ درصد از دانش‌آموزان معادل ۱۲۰ هزار دانش‌آموز در مدارس غیردولتی ما مشغول تحصیل هستند در قانون هم این مدارس زیرمجموعه آموزش و پرورش قرار دارد‌.

 

وی ادامه داد: برای اینکه بتوانیم سازوکار تربیتی را برای ۶ ساحت تربیتی تنظیم کنیم باید به بخش پیش از دبستان توجه شود، خوشبختانه در اجلاس ۳۵ مطرح شد که مدیریت مراکز مهدهای کودک از سازمان بهزیستی و ۱۴ نهاد دیگر خارج و به آموزش و پرورش سپرده شود از این رو سازمان تعلیم و تربیت کودک در وزارت آموزش و پرورش شکل گرفت.

 

سعدی پور اضافه کرد: مبحث پیش از دبستان طلایی‌ترین دوره در زندگی هر شخصی است برای نظارت عملکردی و بالینی کارگروه انتقال در استان شکل گرفت و بهزیستی باید همه مراکز مهد خودش را در اختیار ما قرار بدهد ما این زمینه را فراهم کردیم.

 

وی اعلام کرد: ۴ هزار و ۲۰۰ معلم پیش از دبستان قبل از ۱۳۹۱ تعیین و تکلیف شده و در سه مرحله به دانشگاه فرهنگیان معرفی شدند و استخدام خواهند شد، گروه‌های فعال طرح امین و نهضتی‌ها با شرکت در آزمون تعیین تکلیف شدند و آمارشان طی یک جمع‌بندی به وزارت آموزش و پرورش ارائه شد و جامانده نداریم.

 

سعدی پور در خصوص بحث حجاب دانش‌آموزان گفت: ما در سند تحول آمادگی لازم استفاده از تشکل‌های دانش‌آموزی، سازمان بسیج دانش‌آموزی، اتحادیه انجمن دانش‌آموزی و شاخه هلال احمر را داریم تا ضمن برگزاری جلساتی در خصوص بهبود وضعیت حجاب در مدارس اقداماتی صورت بگیرد.

 

وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه تعلیم و تربیت اسلامی ورود پیدا کنیم، گفت: یکی از مباحث مهم نقش رفتار و کردار معلم و تاثیر آن بر دانش‌آموزان است ما این آمادگی را داریم تا ذیل این شورا کارگروه فرهنگی را تشکیل بدهیم.

 

سعدی پور با بیان اینکه در ماه محرم قرار داریم، ادامه داد: باید زمینه را برای ایجاد درس‌های آزادگی، شهادت، مقاومت و ایثار آماده کنیم، بحث پویش هر مدرسه یک هیات در فضای مجازی با دریافت کلیپ‌هایی از دانش‌آموزان برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت راه اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه شریک مهم ما خانواده‌ها هستند، اذعان کرد: در حال حاضر بیش از یک میلیون خانواده در مجموع کل استان با ما در ارتباط است و شبکه مجازی شاد می‌تواند کارایی خوبی در مناسبت‌های مختلف داشته باشد، برنامه احلی من العسل  طبق گفت‌وگوی حضرت قاسم بن حسن (ع) که بیان داشت مرگ برایش از عسل شیرین‌تر است را هر ساله برگزار می‌کنیم‌.

 

سعدی پور ادامه داد: در حوزه قرآن تربیت حکیمانه را با استناد به آیات قرآنی شروع کردیم و خوشبختانه شاهد فعالیت‌های خوبی بودیم، طرح ۱۴۵۵ قرآن را با محوریت قرآن، امید، زندگی آغاز کردیم که در پی آن مباحث قرآنی را جزو اولویت‌های زندگی قرار دادیم‌.

 

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تاکید کرد: دستگاه تعلیم و تربیت در زمینه عفاف و حجاب همراه است‌، در خواستمان برگزاری مراسم تجلیل از برگزیدگان قرآنی با دعوت از نخبگان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است تا مباحث قرآنی را مطرح کنند.

کد خبر 1084139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha