بزرگترین پروژه بهداشت و درمان در استان فارس به زودی افتتاح می شود

رحمانیان گفت: بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی جهرم بزرگترین پروژه بهداشت و درمانی دولتی بعد از انقلاب در استان فارس بوده که به زودی به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمد رحمانیان»، امروز (چهارشنبه ۲۰ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص افتتاح بیمارستان ۳۱۳ تخت خوابی جهرم گفت: این پروژه بزرگترین پروژه بهداشت و درمانی دولتی بعد از انقلاب در استان فارس بوده که به زودی به بهره برداری می رسد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه برای این پروژه بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ارزش روز پروژه بیش از هزار میلیارد تومان برآورد می شود، افزود: دلیل تاخیر در افتتاح پروژه، تلاش برای تکمیل و تجهیز شدن کامل آن است.

 

وی به نقش مهم خیران در این پروژه و سایر پروژه های بهداشتی و درمانی شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: نقش خیران در حوزه بهداشت و درمان شهرستان جهرم بسیار پررنگ بوده و یکی از افتخارات بسیار بزرگ جهرم خیران سلامت است.

 

رحمانیان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت بیماری کرونا و عملکرد دانشگاه علوم پزشکی جهرم از ابتدای شیوع بیماری تا کنون اشاره کرد و گفت: تا زمانی که به معنای واقعی پروتکل های بهداشتی رعایت نشود وضعیت بهبود پیدا نمی کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه انجام تزریق واکسن با سرعت نسبتا خوب در حال انجام است، افزود: از ۱۷۰ هزار نفر که در شهرستان جهرم و خفر شرایط تزریق واکسن دارند، تاکنون بیش از ۶۰ هزار نفر واکسن دریافت کرده اند.

 

 وی با اشاره به اینکه تداوم شرایط فعلی، قطعا شهر را بیشتر به سمت وضعیت بحرانی سوق می دهد، تصریح کرد: نقش دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت بیماری تنها بین ۲۰ تا ۲۵ درصد بوده و این در حالی است که بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد کنترل و مدیریت بیماری، مرتبط با هماهنگی های درون بخشی است.

 

رحمانیان خواستار  همکاری همه ارگان‌ها و ادارات در راستای کنترل روند این بیماری شد و گفت: بسیاری از اقدامات جزو اختیارات علوم پزشکی نیست و  این مجموعه به تنهایی توان انجام آن را ندارد.

 

وی با تاکید بر اینکه کادر بهداشت و درمان در خط مقدم مبارزه با بیماری به شدت خسته شده اند و  توان آنان روز به روز در حال کاهش است، عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری تا زمان رسیدن واکسن، ۹۰۰ پرسنل بیمارستانی جهرم به کرونا مبتلا شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه کادر درمان این دانشگاه تا این لحظه با قدرت در حال خدمت به بیماران هستند، خاطرنشان کرد: از مردم صمیمانه خواهش می کنیم که حال و شرایط کادر درمان را درک کنند و بیشتر مراقب باشند.

 

کد خبر 1084141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha