قانون‌گریزی در حوزه عفاف و حجاب وجود دارد

تقوی با اشاره به اینکه در حیطه عفاف و حجاب به آیین نامه ها توجه نمی‌شود، گفت: به اجرا رساندن سازوکارهای اداری اولویت است، بخش‌نامه های زیادی در حوزه عفاف و حجاب داریم که مشخص نیست چه مقدار از این‌ها اجرایی می‌شود چرا که قانون‌گریزی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حوریه تقوی» امروز(20مرداد) در جلسه کارگروه عفاف و حجاب دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران، بیان کرد: برای تغییر فرهنگ یک جامعه توجه به سه مولفه، تغییر نظام آموزشی آموزش و پرورش، الگو که معلمان و مربیان هستند و مسئله دیگر بانوان و زنان ضروری است.

 

مسئول کارگروه عفاف و حجاب دفتر نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: برای اینکه یک فرهنگ غنی داشته باشیم نیاز به تدبیر داریم، برای برون‌رفت از مشکلات نیاز به تشکیل یک شورا با حضور فعالان آموزش و پرورش و ریشه‌یابی داریم.

 

تقوی تصریح کرد: گاها می‌بینیم مدیرانی که مقید نیستند افراد غیر مقید را تربیت می کنند، در بحث آسیب‌ها نیاز به تدبیر معلمان داریم، به‌خصوص در هفت سال اول تربیت توسط آموزش و پرورش صورت می گیرد پس صفر تا صد فرهنگ یک جامعه را آموزش و پرورش می سازد‌.

 

وی با اشاره به اینکه در حیطه عفاف و حجاب به آیین نامه ها توجه نمی‌شود، گفت: به اجرا رساندن سازوکارهای اداری برایمان اولویت دارد، بخش‌نامه های زیادی در حوزه عفاف و حجاب داریم که مشخص نیست چه مقدار از این‌ها اجرایی می‌شود چرا که قانون‌گریزی وجود دارد.

 

تقوی ادامه داد: درخواستمان تدبیر است، با مدیریت نماینده ولی فقیه در مازندران برای معضلات آموزش و پرورش فکری کنیم، در بحث مهدکودک‌ها ۲۷ درصد از فضای آموزشی غیرانتفاعی است، ما در بخش دولت با بودجه دولتی به شدت مشکل داریم، بحران هویت در دختران و زنان به‌طور جدی در جامعه مشاهده می‌شود.

 

وی عنوان کرد: در نگاه کلان در سطح کشور زن را در رتبه چندم قرار دادند در صورتی که دشمن زن را در رتبه اول می‌بیند و در حال زدن است، توقع من این است که آموزش و پرورش نقش بسیار حساسی در جامعه دارد می‌تواند کمک کار خوبی باشد، ما در برابر وضعیت حجاب جامعه مسئول هستیم، در موضوع حجاب و عفاف دختران، مهدکودک‌ها و بانوان باید توجه بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 1084147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha