طرح زیارت نیابتی امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) در دهه اول محرم

آستان مقدس حضرت عباس(ع) همزمان با آغاز ماه محرم الحرام، طرح زیارت نیابتی امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) را راه ‌اندازی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «شبکه جهانی الکفیل»، بخش خدمات حرم مطهر حضرت عباس(ع) اعلام کرد: خادمان آستان‌ مقدس عباسی به صورت روزانه برای کسانی که در صفحه مجازی https://alkafeel.net/zyara ثبت ‌نام کنند، زیارت امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) و دو رکعت نماز بجا می‌ آورند.

 

سیدهاشم الشامی، مسئول این بخش اظهار کرد:  همانند سال های گذشته طرح زیارت نیابتی برای کسانی که از طریق این درگاه ثبت‌ نام می کنند، انجام می ‌شود و دو رکعت نماز نیز همراه با دعا از جوار حرم مطهر امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل (ع) برای ثبت‌ نام کنندگان بجا آورده می ‌شود.

 

 

وی افزود:  در این طرح نیابتی، زیارت عاشورا که برای امام حسین(ع) از دور و نزدیک در هر زمان به خصوص در ماه محرم بسیار توصیه شده است، قرائت می ‌شود و پس از آن دو رکعت نماز برای برآورده شدن حاجات و تسهیل در کارها و دفع بلا بجا آورده می ‌شود.

 

سید هاشم الشامی تاکید کرد: این اعمال از روز اول ماه محرم آغاز شده و تا نهم ماه محرم ادامه خواهد داشت و در روز دهم محرم یعنی مصادف با روز عاشورا نیز این مراسم با انجام زیارت مخصوصه امام حسین و حضرت عباس(علیهما السلام) به پایان می ‌رسد.

کد خبر 1084155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha