تشکیل قرارگاه سلامت عاشوراییان از سوی خانه مداحان اهل بیت(ع)

طاهری با اشاره به تشکیل قرارگاه سلامت عاشوراییان به همت خانه مداحان اهل بیت(ع) گفت: این قرارگاه با هدف نظارت و هدایت مراسم های عزاداری همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی تشکیل شده است.

«مرتضی طاهری»، در گفت و گو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان از تشکیل قرارگاه «سلامت عاشوراییان» به همت خانه مداحان اهل بیت(ع) خبر داد و گفت: این قرارگاه تلاش دارد، محافظ سلامت عزاداران حسینی باشد،زیرا که مداحان و وعاظ باید این دغدغه را داشته باشند که در صورتی که در برخی از هیئات از روی جهالت، بی توجهی و تعمد این گونه القا کنند که در جلسات عزاداری حسینی نیاز به رعایت پروتکلهای بهداشتی و زدن ماسک نیست، به آنها تذکر داده شود و هدایت،راهنمایی و دستورالعمل های لازم به آنها ارایه شود.

 

رئیس خانه مداحان اهل بیت(ع) بیان کرد: کسانی که به دستورالعمل های لازم اهمیتی ندهند،توسط فعالین این قرارگاه در مرحله آخر با آنها برخورد لازم صورت می گیرد و این قرارگاه بنا دارد که به کل  هیئات مذهبی نظارت داشته باشد.

 

وی با اشاره به تفاهم نامه همکاری با سازمان اوقاف و امور خیریه خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه در زمینه هماهنگی لازم و برنامه ریزی برای اعزام مداح برای مراسم چارپایه خوانی سنتی در۲۰۰ امامزاده و بقع کشور بوده است.

 

طاهری با اشاره به همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه با بنیاد دعبل خزایی گفت: این تفاهم نامه همکاری در زمینه امور رفاهی و بیمه مداحان است، زیرا که بسیاری از مداحان و واعظین در شرایط کرونایی دچار آسیب هایی شدند و جلسات آنها تعطیل شد، به همین جهت سازمان اوقاف و امور خیریه از آنها حمایت های لازم را انجام داد و اکنون نیز همکاری های این سازمان با خانه مداحان در زمینه حمایت مادحین استمرار دارد.

 

رئیس خانه مداحان اهل بیت(ع) با اشاره به رویکردها و برنامه های خانه مداحان اهل بیت(ع) در آینده افزود: تشکیل مجمع علمی که سند راهبردی و مراحل پایانی آن قرار است، در آینده نزدیک رونمایی شود، پیگیری ایجاد دانشگاه تخصصی مداحی بخشی از برنامه های آینده خانه مداحان است.

 

وی تصریح کرد: یکی دیگر از رویکردها و برنامه های خانه مداحان برگزاری هم اندیشی جوانان و نوجوانان با پیشکسوتان مداحی به منظور بهره گیری از تخصص و تجارب آنها است ، زیرا که لازم است که مادحین از سیره و روش معصومین بهره ببرند تا از انحراف در عزاداری ها جلوگیری شود، همچنین مداحی ها، با سبک های مورد علاقه نسل جوان و اشعار و نوحه ها با محتوای فاخر تولید و ارایه شود.

کد خبر 1084189

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha