ویژه برنامه مجازی «حماسه‌ سرایان» در گیلان برگزار می‌شود

کرمی از برگزاری ویژه برنامه محافل ادبی و قرآنی با عنوان «حماسه سرایان» با محوریت همایش نوحه سرایی نواحی مختلف کشور در گیلان خبرداد.

«پریسا کرمی» با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم و لزوم برگزاری ویژه برنامه‌های محرمی به صورت مجازی و یا با حداقل جمعیت در شرایط کنونی شیوع کرونا و اقامه عزای حسینی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: در این راستا ویژه برنامه محافل ادبی و قرآنی با عنوان «حماسه سرایان» با محوریت همایش نوحه سرایی نواحی مختلف کشور به‌صورت مجازی در گیلان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان با بیان اینکه این ویژه برنامه در دهه اول ماه محرم و با دعوت از نوحه سرایان و شاعران بومی این حوزه در هر استان به صورت مجازی برگزار می‌شود افزود: اهمیت نوحه سرایی، پیوند نوحه با دفاع مقدس، دفاع از حرم و ‌مقابله با ظلم از اهداف این ویژه برنامه ملی است که با همراهی دبیران شورای ادبی و شورای قرآنی استان‌های نهاد برگزار می‌شود.

 

وی یادآور شد: حماسه سرایان در ۵ شب و هر شب با مشارکت ۶ استان و نوحه سرایی، مقتل خوانی یا مداحی و سخنرانی خطیب مسلط حوزه قرآنی میزبان عاشقان اهل بیت(ع) است.

 

کرمی با بیان اینکه گیلان میزبان این محفل نوحه سرایی در روز شنبه(۲۳ مرداد) است اعلام کرد: ویژه برنامه مذکور ساعت ۱۸عصر و با حضور «مجتبی حاذق» از شعرا و ذاکرین مطرح اهل بیت گیلان و با همراهی ذاکرین از استان‌های قم، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، مازندران و بوشهر برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: علاقه مندان می‌تواند در ایام دهه اول ماه محرم، از ساعت ۱۸ به صورت مجازی از طریق نشانی www.skyroom.online/ch/nahaad/mahafel در این ویژه برنامه شرکت کنند.

 

 

 

کد خبر 1084221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha