مشاکت مثال زدنی مردم در سامانه انتخاب کابینه دولت سیزدهم/ایجاد سامانه؛ اولین گام مردم گرایی

خیاطیان با بیان اینکه ایجاد سامانه‌ای برای دریافت پیشنهاد‌های مردمی در خصوص انتخاب کابینه دولت سیزدهم اولین گام مردم گرا پس از انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم بود، گفت: مشارکت مردم در این سامانه مثال زدنی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، محمدصادق خیاطیان، عضو کمیته بررسی پیشنهاد‌های کابینه دولت سیزدهم شب گذشته (چهارشنبه ۲۰ مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به بررسی فرآیند انتخاب وزرای دولت سیزدهم پرداخت و با بیان اینکه ایجاد سامانه‌ای برای دریافت پیشنهاد‌های مردمی در خصوص انتخاب کابینه دولت سیزدهم اولین گام مردم گرا پس از انتخاب آقای رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم بود، گفت: دولت ایشان دولت مردمی است و پیشنهاد‌های مردم در آن اهمیت دارد.
 
 
وی با بیان اینکه برای ایجاد این سامانه، تیم حرفه‌ای خوبی پای کار آمدند و ظرف مدت ۷ الی ۸ روز سامانه‌ای همه جانبه ایجاد شد و در اختیار مردم قرار گرفت، ادامه داد: مشارکت مردم در این سامانه مثال زدنی است. ۳۶ درصد از مشارکت کنندگان و معرفی کنندگان و پیشنهاددهندگان کابینه دولت سیزدهم دارای مدرک دکترا بودند ۳۴۰ نفر از پیشنهاد دهندگان یا وزیر بودند یا معاون وزیر فعلی یا سابق، هزار و ۱۳۵ نفر از هیأت علمی دانشگاه‌ها بودند.
 
 
خیاطیان با اشاره به اینکه در این میان دو گروه حضور قابل توجهی داشتند معلمان با مشارکت ۴ هزار و ۲۵۱ نفر و حدود هزار نفر صنعتگر در معرفی و پیشنهاد دادن افراد در این سامانه مشارکت کردند، گفت: ۲ هزار و ۲۵۰ نفر از معرفی شدگان از اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها بودند، ۲۳۰ نفر از وزراء و معاونان پیشین و سابق بودند و ۷۸۰ نفر سابقه معاون وزیری داشتند و رده سنی معرفی شدگان ۳۶ درصد از ۴۰ تا ۶۳ سال بودند و ۱۴ نفر از آن‌ها مدرک دکترا دارند و این هم جوانگرایی کابینه به شمار می‌رود.
 
 
وی افزود: روی هم رفته ۲ هزار ۵۲۶ نفر توسط گروه‌های صنعتی و تخصصی معرفی شده بودند و به طور میانگین برای هر وزارتخانه حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر معرفی شده بودند و یکی از خط قرمز‌های آقای رئیسی این بود که فرد بازنشسته‌ای برای کابینه معرفی نشود. این سامانه طوری طراحی شده است تا مردم بتوانند تا استانداران هم پیشنهاد‌های خود را معرفی کنند.
کد خبر 1084235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha