کمپ ترک اعتیاد برای معتادان متجاهر راه اندازی می شود

مدیر بهزیستی فاروج گفت: با راه اندازی کمپ ماده ۱۶، معتادان متجاهر شهرستان ساماندهی می شوند.

«مریم وافری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه کمپ ترک اعتیاد برای معتادان متجاهر راه اندازی می شود، اظهار کرد: کارهای مربوط به ثبت این کمپ انجام و ظرف 3 تا 4 ماه آینده راه اندازی می شود.

 

مدیر بهزیستی فاروج با اشاره به فعال بودن کمپ ماده 15 در شهرستان گفت: کمپ ماده 16 یکی از نیازهای شهرستان بود که در مرحله راه اندازی است.

 

وافری، حوزه پیشگیری را از پرمشغله ترین واحدها عنوان کرد و گفت: در شهرستان سه کلینیک ترک اعتیاد فعال است و به تازگی یک کلینیک برای شهر تیتکانلو و یکی برای روستای مایوان درخواست شده تا هزینه های رفت و آمد از سایر هزینه های افراد نیازمند به خدمات این واحدها، کم شود.

 

وی گفت: کلینیک های ترک اعتیاد  در سال گذشته به 895 نفر خدمات ارائه کردند و در  سه ماهه اول امسال این مراکز  44 مراجعه کننده داشته اند.

 

مدیر بهزیستی فاروج، تعداد ورود و خروج در کمپ ماده 15 شهرستان را در سال گذشته 620 نفر  و درسه ماهه اول امسال را 160 نفر اعلام کرد.

 

وافری با اشاره به فعال بودن مرکز گذری کاهش آسیب در شهرستان افزود: با توجه به رسالت این مرکز برای دادن سرپناه به افراد کارتُن خواب و تزریقی، در سه ماه اول امسال این واحد به  400 نفر خدمات ارائه کرده است.

 

وی گفت: تیم سیار این مرکز هم بسته های بهداشتی را در  پاتوق هایی که از قبل شناسایی شده قرار می دهد و بعد از مصرف جمع آوری می کند.

 

مدیر بهزیستی فاروج، تعداد مراجعه کننده به این مرکز را در سه ماهه اول امسال 78 نفر اعلام کرد.

کد خبر 1084260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha