برگزاری رزمایش «احسان حسینی» در فارس با رویکرد محله‌ محور و مسجد محور

قزل سفلی گفت: رزمایش «احسان حسینی» به مدت ۲ ماه در ماه های محرم و صفر در استان فارس با رویکرد محله‌ محور و مسجد محور و با همراهی خیران، هیئات مذهبی، گروه‌ های جهادی و ... اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسماعیل قزل سفلی»، امروز (پنج شنبه 21 مرداد) از آغاز رزمایش «احسان حسینی» در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب در فارس خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: این رزمایش از نهضت مواسات به مناسبت ماه محرم و صفر از ۲۰ مرداد آغاز شده و تا ۱۵ مهر ادامه خواهد یافت.

 رئیس بسیج سازندگی استان فارس افزود: رزمایش «احسان حسینی» با رویکرد محله‌ محور و مسجد محور با همراهی خیران، هیئات مذهبی، سازمان‌ های مردم نهاد، گروه‌ های جهادی، پایگاه‌ ها و حوزه‌ های بسیج، اقشار بسیج، دستگاه‌ های حمایتی و اجرایی در سراسر فارس اجرا می شود.

وی اضافه کرد: تهیه بسته‌های معیشتی، لوازم التحریر و وسایل کمک آموزشی مانند تبلت و گوشی هوشمند در قالب برنامه «نذر هوشمند» در این رزمایش به انجام میرسد.

قزل سفلی اعلام کرد: آزادسازی زندانیان جرائم مالی غیر عمد از دیگر برنامه های رزمایش «احسان حسینی» است و ششمین مرحله «نذر رهایی» در استان فارس برای زندانیان با جرائم مالی زیر ۵۰ میلیون و آزادسازی ۸۱ نفر با محوریت ستاد دیه، اداره کل زندان ‌ها، دادگستری، مجموعه سپاه و خیران اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: رزمایش «احسان حسینی» به مدت 2 ماه در ماه های محرم و صفر اجرا می شود و برای دانش ‌آموزان بازمانده از تحصیل در قالب جهاد آموزشی و تربیتی نیز برنامه ‌ریزی ‌هایی انجام شده است. 

رئیس بسیج سازندگی فارس اعلام کرد: کمک به مرمت و بازسازی مسکن محرومان، اشتغال و عارضه ‌یابی از کارگاه‌ ها،  مراکز صنعتی و تولیدی با محوریت اقشار مرتبط از دیگر برنامه‌های این رزمایش است. 

قزل سفلی تاکید کرد: نهضت مواسات و همدلی به یک بلوغ رسیده است و از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۵ مرحله رزمایش انجام شده که ۱۰ مرحله در سال گذشته و پنج مرحله امسال بوده و ۲۰ نوع خدمت به مردم، نیازمندان و آسیب‌ دیدگان از کرونا ارائه شده است. 

 

کد خبر 1084281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha