تدوین راهکار مسائل اقتصادی استان سمنان  انجام‌شد

آشناگربا بیان اینکه تدوین راهکار مسائل اقتصادی با ویژگی ظرفیت‌های استان انجام‌شده است، گفت: ۸۰ درصد قول‌ها از سفر ریاست جمهوری به سمنان عملیاتی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «علیرضا آشناگر» به همراه معاونین و جمعی از مدیران کل ستادی استانداری در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان ضمن بیان اینکه استان سمنان دارای ظرفیت‌های بسیار مطلوب و ارزنده‌ای که با تأمین منابع آبی و همچنین تزریق منابع مالی و اعتبارات، مستعد رشد و توسعه مطلوبی است، ابراز داشت: باوجوداین استعدادها و توانمندی‌ها اما با چالش‌هایی نیز روبروست که باید برطرف شود و در صورت تحقق این مهم، رشد و توسعه در مسیر آینده پیش روی استان سمنان است.

 

استاندار سمنان با اشاره به اینکه تدوین راهکار مسائل اقتصادی استان با ویژگی ظرفیت‌های استان و استعدادها انجام‌شده است، افزود: از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان، بیش از ۸۰ درصد قول‌ها عملی و پروژه‌ها فعال شدند و در بحث اعتبارات استانی نیز متناسب با ظرفیت استان و با توجه به افزایش تورم رشد در اعتبارات را شاهد هستیم.

 

وی بابیان اینکه در بحث پرداخت تسهیلات به تولید نیز در سطح کشور، استان بین رتبه‌های اول تا سوم کشور قرار دارد، ابراز داشت: در حوزه رفع موانع تولید، تأمین نقدینگی برای رونق تولید و واحدهای صنعتی و تولیدی صورت گرفت و درصد بیکاری استان نسبت به استان‌های دیگر پایین‌تر بوده و درصد اشتغال بالایی نیز دارد.

 

آشناگربا اشاره به اینکه به فرصت‌های شغلی بسیار فراوانی که به‌واسطه حضور واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در استان مهیا شده و حتی پذیرای نیروهای کار از استان‌های مجاور نیز هستیم، تصریح کرد: از چند محل برای تأمین اعتبار اجرای پروژه‌ها در استان اقدام و مکاتباتی نیز خارج از این چارچوب اعتبارات عنوان‌شده، با ریاست جمهوری معاون اول ایشان و وُزرا انجام شد که در این ردیف نیز اعتبارات خوبی به استان تخصیص یافت.

 

استاندار سمنان بااشاره به اینکه معادن استان ظرفیت‌های بسیار خوبی دارند، افزود: به همین واسطه مقررشده تا طرح توسعه معادن در جنوب استان اجرایی شود که سرمایه‌گذاری مستقیم در تأمین آب، برق و گاز و زیرساخت‌ها از شروطی که برای آن در نظر گرفته‌شده است.

 

وی بابیان اینکه به‌واسطه کمبود منابع آب زیرزمینی، روان آب‌ها، بارندگی و تبخیر بالا، استان کم‌آبی هستیم، ابراز داشت: طبیعتاً راهی جز تأمین آب از منابع خارج از استان همچون دریای خزر نداریم، بحث تأمین آب از خلیج‌فارس نیز برای استان مطرح شد که هزینه‌بر بوده و تأمین آب ارزان‌قیمت‌تر درگرو اجرای پروژه انتقال آب از دریای خزر است.

 

آشناگراز اخذ مجوزهای زیست‌محیطی لازم برای این طرح خبردادوافزود: در حال حاضر تا مراحل تشکیل شرکت‌های پیمانکار طرح به‌پیش رفتیم، با شرکت‌های مختلف رایزنی شده است و هلدینگ مپنا برای سرمایه‌گذاری ابراز علاقه‌مندی کرده است.

 

کد خبر 1084284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha