بیش از ۷۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در اجرای طرح تحول نظام سلامت کلیه هزینه های درمانی بیماران در بیمارستانهای دولتی به صورت رایگان می باشد،گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم سیستان و بلوچستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

«رضا عباسی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان بیان داشت: اداره کل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان با تلاش و روابط عاطفی و همدلی و همفکری و همگرایی و تدابیر امیدوارانه و با محور قرار دادن عدالت اجتماعی و با تعامل و همکاری با دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر و موسسات تشخیصی و درمانی و جامعه بیمه شدگان قدم در راستای جامعه سلامت نگر با یک چشم انداز در راستای کاهش هزینه های درمانی برداشته است.

 

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان یادآور شد: سازمان بیمه سلامت می کوشد تمام آحاد جامعه را تحت پوشش خود قرار داده و با تکیه بر آموزه های اسلامی و بر پایه ارزش های والای انسانی بتواند دغدغد های سلامت مردم جامعه را کاهش بخشد.

 

عباسی تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت به منظور ارتقاء و افزایش شاخص های سلامت و کاهش هزینه های درمانی و توانمندسازی بیمه شدگان گام برداشته و با جامعه ای هدفمند و نگاهی امیدوارانه و خدمت بی منت را نسبت به خلق خداوند و رفاه بیشتر و آرامش و امنیت را به سهم خود برای مردم شریف و مهربان استان خصوصا روستائیان و عشایر و شهرنشینان بر دارد.

 

وی با بیان اینکه 2 میلیون و 177 هزار و 226 نفر از مردم سیستان و بلوچستان در قالب 5 صندوق بیمه سلامت همگانی، روستائیان، کارکنان دولت، سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش هستند، افزود: به منظور دسترسی سریع و آسان به خدمات تشخیصی درمانی با بیش از 820 مرکز درمانی سطح استان اعم از پزشکان عمومی، متخصصین، فوق تخصص،  دندانپزشکی،داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک، فیزیوتراپی ها، بیمارستانها و مراکز درمانی روستایی عقد قرارداد همکاری منعقد نموده ایم.

 

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان یادآور شد: این اداره کل  در راستای ارائه خدمات مطلوب تر به جامعه بیمه شدگان خصوصا روستائیان به سه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، زابل و ایرانشهر طرف قرارداد همکاری می باشد که با استقرار پزشکان خانواده در مراکز بهداشتی درمانی روستایی سطح استان کلیه خدمات سطح یک در محل سکونت روستائیان به این عزیزان ارائه می گردد.

 

عباسی گفت: روستائیان در صورت نیاز به خدمات تخصصی و فوق تخصصی از طریق سیستم ارجاع و برنامه پزشک خانواده می توانند از خدمات درمانی بهره مند گردند.

 

وی با بیان اینکه 95 دفتر پیشخوان دولت قرارداد همکاری به منظور تسهیل و تسریع ارائه خدمات به بیمه شدگان انجام شده است، افزود: همچنین بیش از 4 هزار و 109 نفر از بیماران خاص اعم از دیالیزی، هموفیلی، تالاسمی، پیوند کلیه،ام اس تحت پوشش بیمه سلامت می باشند.

 

مدیرکل بیمه سلامت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در اجرای طرح تحول نظام سلامت کلیه هزینه های  درمانی بیماران در بیمارستانهای دولتی به صورت رایگان می باشد و کلیه داروهای مصرفی بسته خدمتی بیماران خاص به صورت رایگان ارائه می گردد.

 

عباسی تاکید کرد:با اجرای برنامه تحول نظام سلامت فرانشیز پرداختی کلیه صندوق ها از جمله کارکنان دولت، روستائیان، سایر اقشار و شهرنشینان کاهش یافته به طوری که پرداخت فرانشیز هزینه های درمانی از طرف سازمان بیمه سلامت در بخش سرپایی 70 درصد  و خدمات بستری برای کلیه صندوق ها 90 درصد همراه با تجهیزات مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان های دولتی توسط سازمان بیمه سلامت پرداخت می گردد.

کد خبر 1084327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha