برگزاری مراسم عزاداری حسینی در کانون شهیدگل محمدی اراک

صالحی گفت: کلاس های اوقات فراغت کانون و عزاداری سید و سالار شهیدان با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز برگزار می شود.

به گزارش خبرگزرای شبستان از اراک، «احسان صالحی»، در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه گزارشی از فعالیت های کانون فرهنگی هنری شهید احمد گلمحمدی پرداخت و گفت: کانون شهید گلمجمدی شهرستان اراک از کانون های برتر استان مرکزی است که برنامه های مهم کانون به مدت نیم ساعت در شبکه آفتاب پخش  می شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید احمد گلمحمدی (کوی صالح آباد اراک) همچین به فعالیت های فرهنگی این کانون اشاره کرد و افزود: ویژه نامه یادیاران به همت کانون چاپ و در بین اهالی و نمازگزاران توزیع می شود.

 

وی به برپایی نمایشگاه های مختلف در مناسبت های دینی و ملی برپایی طرح تلاوت نور توسط قاری قرآن، تفسیر قرآن کریم بین نمازگزاران نیز اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری مراسم جشن در مسجد در ایام دهه کرامت و اعیاد مختلف از برنامه های این کانون است.

 

مسئول کانون فرهنگی شهید احمد گلمحمدی همچنین ضمن تسلیت ایام شهادت سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) خاطر نشان کرد: با شروع ماه محرم عزاداری سید و سالار شهیدان به همت اعضای کانون در مسجد به همراه توزیع نذری برقرار است.

 

صالحی توزیع 3500 بسته معیشتی بین نیازمندان، قربانی 4 راس گوسفند و توزیع گوشت گرم بین خانواده های تحت پوشش در کوی صالح آباد اراک را از جمله برنامه های کانون در ایام شیوع ویروس کرونا دانست و گفت: ضد عفونی معابر، تهیه و توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کنند در منطقه صالح آباد از دیگر برنامه های کانون بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه های کانون با رعایت مقررات و پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، گفت: برنامه های دهه اول محرم و توزیع نذری با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت اصول بهداشتی انجام می شود.

 

صالحی همچنین به حرکت کاروان خودرویی در ایام تاسوعا و عاشورا حسینی نیز اشاره کرد و گفت: این کاروان قبل از شیوع کرونا به صورت دسته عزاداری از درب مسجد تا گلزار شهدا انجام می شد که امسال به دلیل شیوع کرونا و اهمیت سلامت عزاداران به صورت خودرویی برگزار می شود.

 

مسئول کانون فرهنگی هنری شهید احمد گلمحمدی، مسجد صاحب الامر اراک همچنین به ارائه گزارشی از ابتدای تاسیس کانون تا کنون پرداخت و گفت: کانون از سال88 فعالیت خود را آغاز کرده و 160 عضو خواهر و برادر دارد.

 

وی ادامه داد: برنامه های اوقات فراغت در رشته های مختلف برگزار می شود و اکنون با توجه به شرایط کرونایی کلاس ها به صورت مجازی برگزار می شود.

 

 

در پایان این نشست به همت کانون فرهنگی هنری شهید احمد گلمحدی از خبرنگاران تقدیر شد

کد خبر 1084364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha