ستاد امر به معروف و نهی از منکر به دنبال پیشگیری از منکرات است

سردار قاسمی با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر بدنبال پیشگیری از منکرات است، گفت: در مقوله امر به معروف پیشگیری مهم است، نهی از منکر درمان و یک کار ارشادی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سردار «علی قاسمی» شامگاه امروز (21 مرداد) در برنامه تلویزیونی چراغ هدایت ویژه هفته امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه گروه های جهادی امر به معروف و نهی از منکر برای مطالبه گری از مسئولان در خراسان جنوبی تشکیل شده است، اظهار داشت: در اسلام مردم حقوقی را از مسئولان و حاکمیت طلب دارند که خیلی جاها به صورت فردی، گروهی و یا اجتماعی در چارچوب قانون و شرع می توانند مطالبه کنند، در قانون به مردم اجازه داده شده است که خواسته های به حق خود را از مسئولان بپرسند، مسئولی که قولی داده و عمل نکرده مردم می توانند از او سوال کنند.

 

وی با بیان اینکه گروه‌های خودجوش امر به معروف و نهی از منکر در محلات داریم، گفت: مطالبه گری می تواند با محوریت مسجد محل باشد و گروه های امر به معروف مسئول مربوطه را به مسجد محل آورده و از او سوال کنند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قانون امر به معروف قانون حمایت از آمران است و قانون و دادستان حامی آنها هستند، ادامه داد: در مساجد شورای امر به معروف با محوریت امام مسجد تشکیل شده که متشکل از بچه های بسیج و معتمدین محل است و مردم می توانند برای پیگیری مطالبات خود از مسئولان به مساجد مراجعه کنند تا آنها به ستاد انتقال دهند.

 

قاسمی با بیان اینکه ستاد استانی امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی در دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان مستقر است، گفت: برای حمایت از آمران امر به معروف، دادگاه ویژه ای وجود دارد که از آنها حمایت می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه آمران به معروف آموزش های لازم را کسب کردند و دوره دیده هستند، تصریح کرد: شوراهای امر به معروف در مدارس و دستگاههای اجرایی نیز تشکیل شده است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه هیات اندیشه ورز ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، مرکز فکری و خرد جمعی ستاد امر به معروف است، افزود: این مرکز از علمای حوزه علمیه، اساتید دانشگاه و پیشکسوتانی که در دستگاههای فرهنگی خدمت کردند تشکیل شده و موضوعات مد نظر ستاد و جامعه در شورا به شور گذاشته می شود و بعد برای بررسی بیشتر از طریق دستگاههای مربوط به آن دنبال می شود.

 

قاسمی با بیان اینکه ستاد امر به معروف بدنبال پیشگیری از منکرات است، گفت: در مقوله امر به معروف ابتدا پیشگیری مهم است و نهی از منکر درمان و یک کار ارشادی است.

 

وی با بیان اینکه برای احصاء آسیب ها و شناسایی و درمان آنها در استان، دستگاههایی مانند کانون های فرهنگی و هنری مساجد، بهزیستی و غیره وجود دارد که در این حوزه وظیفه دارند، اما ستاد با همه این دستگاهها همکاری دارد، افزود: ستاد برای پیشگیری از آسیب ها مطالبه می کند و گرنه مسئول رفع آسیب های اجتماعی ستاد نیست، ستاد خلاء ها را شناسایی و مجریان را وادار به برطرف کردن ان می‌کند.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در مقایسه با سایر استانها آسیب های آن حداقل است اما همین هم برای استان ما زیاد است چراکه خراسان جنوبی استانی مذهبی و فرهنگی است، گفت: در حوزه مواد مخدر و فضای مجازی آسیب هایی در استان وجود دارد که برای ما زیاد است.

 

قاسمی با اشاره به اینکه هیچ دولت و امام و پیامبری به تنهایی نتوانسته امر به معروف را پیش ببرد و باید ملت همراهی کند، یادآور شد: هیچ ملتی به پیروزی نخواهد رسید مگر اینکه امامی عادل همراه آنها باشد که نمونه آن واقعه کربلا است که اگر مردم پشت سر امام می‌بودند واقعه کربلا رخ نمی‌داد.

 

 

کد خبر 1084370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha