اثر« وعده‌گاه عشق» ساخته حمیدرضا حیدری در زنجان رونمایی شد

در هشتمین آیین تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی از اثر «وعده‌گاه عشق» ساخته حمیدرضا حیدری رونمایی شد؛ این اثر برای نخستین بار سبک قهوه خانه را به سبک جهان نزدیک و وقایع عاشورا را در۵۰ موضوع ترسیم کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، هشتیمن آیین تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی شامگاه پنج شنبه با حضور آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌الموسوی (مرجع تقلید اهل تشیع) و آیت‌الله علی خاتمی(نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان) و جمعی از مسئولان و همچنین شعرا و ذاکرین برگزار شد.

 

در این مراسم از اثری به نام «وعده‌گاه عشق» ساخته حمیدرضا حیدری، رونمایی شد؛ این اثر که تولید آن 3 سال زمان برده است برای اولین بار، سبک قهوه‌خانه را به سبک جهان، نزدیک کرده و حالت واقعیت دارد و وقایع عاشورا را در 50 موضوع ترسیم کرده است.

 

در این مراسم سرپرست شهرداری زنجان با اشاره به رسالت فرهنگی و اجتماعی شهرداری گفت: آیین تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی برای هشتمین سال به همت شهرداری اجرا می شود.

 

منصور سلطان محمدی با یادوری اینکه پیرغلامان و خادمان در این عرصه با اگاهی‌بخشی و شور خود، حوادث و واقعه عاشورا را با کمال محبت به مردم معرفی می‌کنند، گفت: این برنامه با هدف تکریم از پیرغلامان و خادمان و معرفی صحیح فرهنگ حسینی برگزار می‌شود.

 

وی با یادآوری اینکه آیین تجلیل از پیرغلامان از گذشتگان به مابه ارث رسیده است، تصریح کرد: حرکت های عظیم مردم زنجان در یوم العباس و یوم الزینب موجب شده تا استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی شناخته شود.

 

به گفته وی، فضاسازی شهر، اکران‌های شهری، مساعدت در برگزاری مراسم هیات‌ها در فضاهای عمومی، مشارکت در ساخت برنامه‌ها، تامین ایمنی مراسم و مدیریت ذبح قربانی‌ها از جمله اقدامات شهرداری زنجان به مناسبت محرم است.

 

مداحی و مرثیه‌سرایی جمعی از مادحان و تجلیل از خانواده شهید سیدابوالفضل میری از شهدای عملیات بیت‌المقدس نیز بخش دیگری از این آیین بود.

 

همچنین در ادامه از پیرغلامان هل بیت(ع) آقایان غلامرضا عینی‌فرد، حسین منصوری، مهدی امانی و محمدحسین اسکندری تجلیل شد.

 

 

 

کد خبر 1084406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha