تولید واکسن ایرانی کرونا،  موجب عظمت و اقتدار ایران اسلامی است/ دولت توان خود برای حل مشکلات معیشتی به کار گیرد

حجت الاسلام میهن پرست با بیان اینکه با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری، محور نجات اقتصاد کشور، تقویت تولید داخلی است، گفت: دولت توان خود برای حل مشکلات معیشتی و عمومی مردم به کار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه شهر چوار، ظهر امروز(۲۲ مرداد) در خطبه های نماز جمعه در مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) این شهر با اشاره به خطبه شصت و ششم کتاب شریف نهج البلاغه، اظهار کرد: حضرت امام علی(ع) در این خطبه می فرماید که و بدانید شما در پیشگاه خداوند قرار دارید (اعمال شما را می بیند و در مسیر حق از شما حمایت می کند) و همراه و همگام با پسر عموی پیامبر خدا(ص) هستید، پی در پی (بر دشمن) حمله کنید و از فرار شرم نمایید، چه این که فرار از جهاد، ننگی است که در نسل های آینده شما نیز می ماند و آتشی است که در روز حساب، دامان شما را فرا می گیرد! با آغوش باز از شهادت استقبال کنید و با آرامش به سوی آن گام بردارید. به این گروه انبوه و مرکز تجمع دشمن و خیمه گاه عظیم (و پر زرق و برق معاویه) به شدت حمله برید و بر قلب آن بتازید، چرا که شیطان در گوشه و کنار ان پنهان شده، دستی برای حمله به پیش دارد و پایی برای فرار به عقب نهاده است، محکم بایستید و مقاومت کنید! تا حق بر شما آشکار گردد و شما برترید، خدا با شما است و از اعمال نیکتان چیزی نمیکاهد بلکه به عالی ترین وجه آن را پاداش میدهد.

 

حجت الاسلام« شهاب الدین میهن پرست» در ادامه با اشاره به اولویت های اصلی برنامه اقتصادی دولت از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: براساس بیانات حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی» تقویت تولید داخلی رهبر معظم انقلاب چندی پیش «تقویت تولید داخلی» و «رفع موانع و مشکلات» از پیش روی آن را محور نجات اقتصاد کشور در رأس برنامه ی اقتصادی دولت جدید قرار گیرد.

 

امام جمعه چوار یادآور شد: مقام معظم رهبری در این خصوص فرمودند که «محور نجات اقتصاد کشور، تقویت تولید داخلی است، تقویت تولید داخلی، مبارزه با قاچاق، مبارزه با واردات بی رویه... این مبارزه را جزو مسائل اصلی خودشان بدانند.

 

وی افزود: وارد کردن مردم در میدان اقتصاد یکی دیگر از موضوعات مهم مطرح شده در بحث اقتصاد «فعال سازی ظرفیت های مردمی» است که در سخنان مقام معظم رهبری مورر تاکید قرار دارد و ایشان فرمودند که کارگاه های متوسط و كوچك صنعتی را توسعه بدهیم و كمك کنیم و رشد بدهیم... اینها حضور مردم است.»

 

حجت الاسلام میهن پرست یادآور شد: ایجاد اشتغال برای جوانان رفع مشکل بیکاری» به خصوص برای جوانان با استفاده از بخش خصوصی، یکی از مطالبات مهم رهبر انقلاب طی چند سال اخیر بوده است، ایشان در این خصوص فرموند که «اگر دولتها برنامه ریزی درستی در مورد ایجاد اشتغال داشته باشند و این برنامه ریزی را با دقت و با انضباط دنبال بکنند و از امکانات و ظرفیت های کشور و ظرفیت های بخش خصوصی برای ایجاد اشتغال استفاده بکنید، به نظر ما این کمک بزرگی به اقتصاد کشور و به پیشرفت کشور خواهد کرد.»

 

امام جمعه چوار بیان کرد:  حفظ و تقویت ارزش پول ملی یکی دیگر از نکات مورد تأکید حضرت آیت الله خامنه ای«مدظله العالی» بوده است، ایشان در این خصوص نیر فرمودند که «این که این ارز همین طور افسار پاره کند و قیمتش روز به روز بالا برود، چیز بسیار بدی است، این جزو کارهای کوتاه مدت است که بایستی [مسؤولين انجام بدهند. اگر بتوانیم بنیهی اقتصاد را قوی کنیم، پول ملی طبعآ تقویت خواهد شد و تقویت بول ملی در امر معیشت مردم يك تأثير فوق العاده ای دارد دیگر.» و این موضوع در متن حکم تنفیذ هم مورد اشاره قرار گرفت.

 

وی با تاکید بر این که حل مشکل گرانی و رسیدگی به معیشت عمومی مردم با تاکیدات مقام معظم رهبری باید یکی دیگر از سرفصل های اصلی برنامه  اقتصادی دولت جدید باشد، افزود: مقام معظم رهبری در این خصوص نیز فرمودند که  «واقعا معیشت خانوارها دچار مشکل جدی است و مردم مشکل دارند، گرانی ها و مانند اینها هست، اینها بایست علاح نشود.» و «و این ممکن است راه حل دارد، بنده در جلسات متعدد این را تذکر داده ام و نظرات و راه حل هایی که کارشناسان در این زمینه گفته اند، مطرح کرده ایم و بیان کرده ایم، راه حل دارد.»

 

حجت الاسلام میهن پرست در ادامه با اشاره به پنج دلیل برای حرکت به سمت واکسن ایرانی اشاره کرد و گفت:  دسترسی پایدار، اولین و مهم ترین عامل توجيه کننده تولید واکسن در داخل کشور است، ایجاد دسترسی تضمین شده و بایدار برای نیازهای آینده می باشد، با توجه به محدودیت های تولید واکسن در جهان، مشکلات پیش روی ایران در تأمین واکسن و عملکرد سیاسی برخی تأمین کنندگان واکسن در جهان، دستیابی به توانایی تولید انبوه واکسن در داخل کشور بسیاری از این مشکلات را مرتفع خواهد کرد، با توجه به احتمال نیاز انجام واکسیناسیون به صورت سالانه، این مسأله اهمیت بیشتری خواهد یافت و کشور می تواند با سرعت و تضمین بسیار بالاتری واکسن مورد نیاز خود را تأمین کند.

 

امام جمعه چوار گفت: امنیت بیولوژیك یکی دیگر از دلایل استفاده از واکسن ایرانی است، بسیاری از تولیدکنندگان واکسن های مشهور و مطرح در جهان طبق مطالبی که بیشتر در واحد سلامت مصاف مطرح شد، دارای ارتباطات گسترده با نهادهای نظامی، دولت های متخاصم و یا مراکز حامی تفکرات دوجنسیستی با کاهش جمعیت در جهان هستند، احتمال به کارگیری فناوری های بیوتروریستی و همچنین فناوری ساخت پرخطر موسوم به ژنتیکی وجود دارد و اکثر این گزینه ها را در پایین ترین سطح امنیت زیستی قرار می دهد.

 

وی تصریح کرد: صرفه اقتصادی از دیگر دلایل تولید و استفاده از واکسن ایرانی است، بسیاری از کمپانی های مشهور تولیدکننده واکسن کرونا در جهان، واکسن های خود را با کمک های مالی سنگین دولتی تولید کرده اند، قیمت فعلی واکسن در جهان بدون این سرمایه گذاری به مراتب می توانست بیشتر باشد.

 

حجت الاسلام میهن پرست بیان کرد: ایران تا به امروز ثابت کرده است که در علوم فنی و استراتژيك که در موضوع سلول های بنیادی و شاخه های مختلف پزشکی تا به امروز نمود پررنگی پیدا کرده است توانایی بالایی هم به جهت کسب دانش و فناوری، هم جهت نیروی انسانی متخصص داراست و یکی دیگر از دلایل تولید واکسن ایرانی توانایی فنی در داخل کشور است.

 

امام جمعه چوار بیان کرد: مسأله واکسن قطعا در دوران پساکرونا در جهان یکی از ابزارهای مهم و کلیدی در تعیین امور راهبردی و استراتژيك برای کشورها خواهد بود و می تواند یکی از ابزارهای قدرت در سطح جهان باشد و  این موضوع نیز یکی دیگر از دلایل تولید واکسن ایرانی است.

 

وی در بخش دیگری از یخنان خود با تسلیت ایام سوگواری ماه محرم و عزای سیدالشهدا(ع)، اظهار کرد: اینکه امام سجاد(ع) در شأن و منزلت عموی بزرگوارشان حضرت ابوالفضل العباس(ع) فرمودند: «عمویم عباس، نزد خداوند، جایگاه و مقامی دارد که تمام شهیدان در روز قیامت غبطه آن مقام را می خورند» تنها رشحه و تراوشی از بحر الفضائل قمر منیر بنی هاشم(ع) است.

 

حجت الاسلام میهن پرست گفت: در فهم بهتر این فرمایش، باید در فرمایشی از امیرالمؤمنین(ع) تأمل نماییم که فرمودند: «نگاه کردن اهل بهشت به جایگاه شیعیان ما، مانند نگاه کردن انسان به ستاره های آسمان است»، این تمثیل نورانی، گویای مقام والای شیعیان نسبت به سایر خوبان عالم و به مشتری ها است.

 

وی خاطرنشان کرد: شیعیان نیز در بهشت به مقام شهداء، به همین نسبت نگاه می کنند و غبطه می خورند، شهداء نیز به همین نسبت به جایگاه شهداء کربلا نظاره و غبطه دارند و شهدای کربلا، به همین نسبت به مقام حضرت  ابوالفضل العباس(ع) و تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل.

 

 

 

کد خبر 1084428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha