افزایش مشارکت تشکل های مردم نهاد با تشکیل دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری فارس

شهدوست شیرازی گفت: با تشکیل دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری استان فارس و چهار کمیته تخصصی به هر تشکل مردم نهاد وظیفه ‌ای در راستای فعالیت‌ های آن تشکل محول خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «هادی شهدوست شیرازی»، امروز (جمعه 22 مرداد) در نشست مجازی با خبرنگاران گفت: دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری استان فارس آغاز به ‌کار می‌کند.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی استان فارس افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، فارس در قله است و معتقدیم که فارس باید در همه زمینه ها در قله باشد و ضمن محترم شمردن این جایگاه با اتحاد و آسیب شناسی به سمت این مسیر حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: ذات استان فارس، گردشگری است و شیراز شهر جهانی صنایع‌ دستی است و باید فارس به جایگاه اصلی خود در گردشگری و صنایع‌دستی بازگردد.

شهدوست شیرازی تاکید کرد: لازم است تا با تبیین جایگاه سازمان‌ های مردم نهاد حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و حضور نمایندگان آنها در جلسات با سایر ادارات و نهادها، نقش مشاوره‌ ای این سازماندهی پررنگ تر شود.

وی ادامه داد: با تشکیل دبیرخانه دائمی رویدادهای گردشگری استان فارس و ذیل این دبیرخانه چهار کمیته میراث ‌فرهنگی، گردشگری، صنایع‌ دستی و کمیته بازاریابی و تبلیغات تشکیل خواهد شد که در این کمیته ها به هر تشکل مردم نهاد وظیفه ‌ای در راستای فعالیت‌ های آن تشکل محول خواهد شد.

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان فارس تصریح کرد: باید با برنامه‌ ریزی هدفمند، زمینه ورود گردشگران خارجی به ویژه 10 کشور ورودی نخست به استان فارس را هموارتر کنیم.

وی با اشاره به رویداد «اکسپو 2020» گفت: این رویداد بین المللی پس از المپیک و جام جهانی سومین رویداد بزرگ جهانی است و حضور استان فارس در این نمایشگاه همزمان با شب یلدا با یاری تشکل های مردم نهاد موفق تر خواهد بود.

 

کد خبر 1084437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha