تربیت فرزندان در مکتب امام حسین(ع) مهم ترین رسالت زنان و مادران است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه تربیت فرزندان در مکتب امام حسین(ع) مهم ترین رسالت زنان و مادران است، گفت: اگر آیات الهی و روضه امام حسین(ع) در خانه ها طنین انداز شود، بی شک فرزندان هم در مکتب امام حسین(ع) پرورش می یابند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، صبح امروز(۲۲ مرداد) در مراسم شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه محرم درمصلای شهر ایلام با اشاره به نقش زنان در تربیت فرزندان، اظهار کرد:شیرخوارگان در مجلس شیرخوارگان حسینی در مکتب امام حسینی(ع) دو هم جمع می شوند تا رنگ حسینی به خود می گیرند تا مدافع حرم حسینی و تشیع باشند.

 

حجت الاسلام «الله نور کریمی تبار» یادآور شد: نقش زنان در حماسه خونبار کربلا نقش پررنگی بوده است و همنطور که مردان و یاوران امام حسین(ع) نقش پرنگی داشتند، زنان نیز در همراهی کاروان امام حسین(ع) و تبلیغ و ترویج فرهنگ حسینی  و حضور مردان برای حضور در صحنه کربلا و همراهی با رزمندگان و پاسداری از دستاوردهای کربلا نقش مهم بسیار حایز اهمیتی داشته اند.

 

وی بیان کرد: امروز هم زنان نقش مهمی در پاسداری  از ارزش های دینی و اسلامی دارند، امروز  زنان نقش مهمی در تربیت فرزدان بر اساس مکتب اسلام ناب و مکتب امام حسین(ع) دارند، امروز دشمنان  نظام و انقلاب بر علیه ارزش های دینی و اسلامی با همه ابزارها تبلیغ و ترویج می کنند و یکی از مجاهدت های امروز زنان فرزندآوری و تربیت آنان در مکتب امام حسین(ع) است.

 

امام جمعه ایلام بیان کرد: بهترین نعمتی که  خداوند به زن و شوهر عطا می کند فرزند صالح است، فرزند یک امانت است، برای تربیت فرزند و نگهداری این امانت الهی باید تلاش کرد، اگر آیات الهی و روضه امام حسین(ع) در خانه ها طنین انداز شود، بی شک فرزندان هم در مکتب امام حسین(ع) پرورش می یابند.

 

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: همه موجودات از فضا و محیطی که در آن قرار می گیرند تاثیرپذیر هستند، کودکان هم تحت تاثیر محیط خانواده قرار می گیرند، تربیت فرزندان به عنوان مهم ترین صدقه جاریه از ما در این دنیا باقی می ماند، آوردن فرنزدان در روضه امام حسین(ع) تاثیر بسیاری در پرورش فرزندان با مکتب امام حسین(ع) و عشق به اهل بیت(ع) دارد.

 

وی یادآور شد: به شکرانه این نعمتی که به ما داده و در کشور اسلامی و مکتب امام حسین(ع) نفس می کشیم، فرزندان خود را با مکتب امام حسین(ع) آشنا کنیم و  با حب و انس با اهل بیت(ع) آنان را آموزش و پرورش دهیم.

 

امام جمعه ایلام تصریح کرد: برای فرزندانمان مادی باشند که مرضی رضای الهی بوده و تقید به احکام اسلامی در این شبیخون فرهنگی دشمنان بسیار مهم و ارزشمند است، حضور در مجالس اهل بیت(ع)، مساجد و تکایا نیاز و دینی است که برای تربیت فرزندان بر عهده داریم،

 

وی بیان کرد: تربیت فرزندان ضرورت به وجود والدین خوب دارد که باید به آن‌ها توجه کرد، چون تربیت فرزندان با سرنوشت شان گره خورده است و اگر می خواهیم که فرزندانمان تربیت اسلامی داشته و پیرو اهل بیت(ع) باشند باید در تربیت آنان دقت فراوان شود.

 

امام جمعه ایلام به رشادت‌های بارز زنان در طول تاریخ اشاره کرد و افزود: زنان در حادثه کربلا وظایف متعدد و بسیار مهمی بر عهده داشتند، آنها علاوه بر محافظت از کودکان، به حمایت و تشویق مردان جهت مبارزه با دشمن نقشی اساسی داشتند.

 

وی خاطرنشان کرد: مهم ترین رسالتی که بر عهده زنان جامعه اسلامی  به تاسی از حضرت زینب(س) می باشد این ست حوادث کربلا را برای فرزندان خود بازگو کنند، پیام آن حضرت را به همگان برسانند و تلاش کنند که حادثه کربلا برای همیشه زنده بماند.

کد خبر 1084439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha