فارس در صدر طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در کشور قرار دارد

مختاری گفت: از شروع طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در چهار سال گذشته، فارس همواره رتبه نخست اجرای این طرح را از آن خود کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سهراب مختاری»، از کسب مقام نخست کشوری فارس در زمینه اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی خبر داد و به خبرنگاران گفت: استان فارس رتبه نخست اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور را کسب کرد.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: از شروع طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی در چهار سال گذشته، فارس همواره رتبه نخست اجرای این طرح را از آن خود کرده است.

وی اضافه کرد: این طرح از سال 96 در کشور آغاز شد و تاکنون 37 هزار و 463  نفر در استان فارس برای استفاده از مزایای این طرح ثبت نام کرده ‌اند که تاکنون 14 هزار و 32 نفر واجد شرایط بوده‌ اند.

مختاری اعلام کرد: دارا بودن مدرک کارشناسی و بالاتر و حداکثر 35 سال سن از شرایط ثبت نام این طرح است و متقاضی در 2 سال گذشته نباید بیش از سه ماه سابقه بیمه داشته باشد و باید فارغ التحصیل بوده و در طول دوران سربازی نیز نباشد.

وی ادامه داد: طی سال گذشته سهمیه استان برای اجرای این طرح 740 فرصت اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی بوده که بیش از 2 برابر این تعداد و یک هزار و 658 قرارداد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی منعقد شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس تاکید کرد: شرایط واحدهای متقاضی این طرح نیز از این قرار است که کد تامین اجتماعی داشته باشند و به ازای هر 2 نفر بیمه شده کارگاه مجاز به انتخاب یک کارورز در 2 مرحله است.

کد خبر 1084451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha