رعایت شرایط کرونایی منافی تعظیم شعائر حسینی در محرم نیست

مدیر کانون فرهنگی علویون مسجد امیرالمومنین (ع) دولت آباد گفت: رعایت شرایط کرونایی منافی تعظیم شعائر حسینی در محرم نیست، فقط باید عزاداری ها با تغییراتی شکلی حتی باشورتر از گذشته برگزار شود.

حجت الاسلام محمدحسین صنعتکارفر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: رعایت شرایط کرونایی منافی تعظیم شعائر حسینی در محرم نیست، فقط باید عزاداری ها با تغییراتی شکلی حتی باشورتر از گذشته برگزار شود.

 

مدیر کانون فرهنگی علویون مسجد امیرالمومنین (ع) دولت آباد افزود: در  شرایط کرونایی که امکان برگزاری پرشورعزاداری به شکل سنتی وجود ندارد، باید در فضای مجازی و رسانه‌ ها حق مطلب را ادا کنیم.

 

حجت الاسلام صنعتکار ادامه داد: باید به نقش پررنگ رسانه در زندگی افراد توجه ویژه ایداشته باشیم و از این بستر برای فعالیت های دینی و مذهبی بهره بیشتری ببریم.

 

روحانی مستقر اداره تبلیغات اسلامی در بخش کویرات آران و بیدگل ادامه داد: محرم و صفر بهترین فرصت برای بیان فلسفه قیام عاشورا است و مبلغان دینی و فعالان فرهنگی باید با تولید محتوا و اشتراک گذاری اطلاعات در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، از این بستر برای ترویج فرهنگ عاشورا و پاسخگویی به شبهات دینی و اعتقادی بهره ببرند.

 

حجت الاسلام صنعتکار بیان داشت: اثرگذاری تولیدات رسانه ای کوتاه همچون کلیپ های سه دقیقه ای سخنرانی، مداحی و غیره می تواند تاثیری به مراتب بیشتر بر ذهن مخاطب به ویژه نوجوانان و جوانان داشته باشد.

 

این فعال فرهنگی و کارشناس مذهبی افزود: امروز دشمن از فضای مجازی علیه دین و اعتقادات استفاده می کند و ما برای مقابله با این ترفند دشمن، ناگزیر به فعالیت گسترده تر در همین فضا هستیم

کد خبر 1084457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha