روستای «محمدآباد» فارس روستای برتر قرآنی کشور شد

نداف گفت: در نخستین رویداد ملی انتخاب روستای قرآنی کشور، هفت روستا در سال ۱۴۰۰ معرفی شدند و روستای قرآنی «محمدآباد» مقام برتر را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «احمدرضا نداف»، با اشاره به برتری فارس در زمینه فعالیت های قرآنی به خبرنگاران گفت: در نخستین رویداد ملی انتخاب روستای قرآنی کشور، هفت روستا از استان‌های اردبیل، بوشهر، خراسان رضوی، فارس، قم، مازندران و یزد به عنوان روستای قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ معرفی شدند و روستای قرآنی «محمدآباد» را می توان «قرآن ‌آباد» نامید که این مقام برتر باعث افتخار جامعه قرآن استان است.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس افزود:آئین معرفی روستاهای قرآنی کشور با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از ائمه جمعه و فرمانداران کشور در سالن سازمان سینمایی وزارت ارشاد برگزار شد و در بخشی از این مراسم هفت روستای قرآنی کشور در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

وی اضافه کرد: «محمدآباد» از توابع شهرستان استهبان در استان فارس، در کنار دریاچه بختگان قرار دارد و این روستا از طبیعتی زیبا و آب و هوایی معتدل برخوردار است و اهالی آن را شاهسون‌های ترک زبان تشکیل می‌دهند.

نداف تاکید کرد: یکی از دستاوردهای ۳۰ سال فعالیت مستمر قرآنی در این روستا، تربیت ۷۰ حافظ کل قرآن کریم از جمله «اعظم محمدی»، نفر اول مسابقات کشوری و بین‌المللی است و وجود بیش از ۴۰ موقوفه قرآنی که عوائد آن صرف توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی می‌شود از دیگر اقدامات شایسته و تحسین برانگیز اهالی روستای «محمدآباد» است.

وی ادامه داد: تاسیس حوزه علمیه قرآن محور با زیر بنای چهار هزار متر مربع، تاسیس اولین  مرکز شبانه‌ روزی حفظ و تفسیر قرآن کشور از سال ۸۱ و تربیت سالانه حدود ۴۰ حافظ کل قرآن کریم از نقاط مختلف کشور در این روستا از جمله دستاوردهای تلاش خالصانه فعالان و چهره‌ های قرآنی این روستا است.

نداف اعلام کرد: حضور علاقمندان به فراگیری قرآن کریم از کشورهای مختلف اسلامی و اقامت موقت در مراکز قرآنی این روستا از دیگر اتفاقات قابل ذکر روستای «محمدآباد» است و اعزام اساتید و سفیران قرآنی به مناطق مختلف کشور برای تبلیغ و تعلیم کلام خداوند از دیگر افتخارات این روستا است و عملا این روستا را به یکی از قطب‌های آموزش حفظ قرآن کشور تبدیل کرده است.

 

کد خبر 1084465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha