نذر خون مورد توجه عزاداران حسینی باشد

محمدی با بیان اینکه همه ما باید برای ریشه‌کن شدن این بیماری تلاش کنیم، متاسفانه شاهد کاهلی در گذاشتن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم،گفت:با کمبود ذخایر خونی مواجه ایم عزاداران حسینی به‌جای نذر اطعام‌دهی در نذر خون شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «مهرداد محمدی» امروز(۲۲مرداد) در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه ساری با بیان اینکه ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سال ۱۳۷۲ تشکیل شد، اظهار کرد: این ستاد تاکنون با کمک مومنین اقدامات موثری را انجام داد و یک ستاد پیشرو در مسائل اعتقادی و انقلابی در نظام جمهوری اسلامی است که براساس منویات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تشکیل و  برنامه‌های مفیدی را در سال‌های گذشته اجرا کرد‌.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر در اصل هشتم قانون اساسی آمده، افزود:  در سال ۱۳۹۴ قانون حمایت از آمران به معروف به تصویب رسید رای شورای نگهبان را دریافت کرد ولی جز ۱۳ قانونی قرار گرفت که از طرف دولت قبل ابلاغ نشد، البته بنا به مصوب شدن و لازم‌الاجرا بودن در جامعه در حال اجرا است.

 

محمدی با بیان اینکه هر ساله دهه اول محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر نام دارد و در اصل جوهره این قیام نیز همین است، گفت: شعار محوری ستاد در ۱۴۰۰ با عنوان ( قیام حسینی، مردم مطالبه‌گر و مسئولان پاسخگو) نامگذاری و دو هشتک  (همه مسئولیم) و (بی‌تفاوت نباشیم) فعال شد، تلاش ما احیای فریضتین در جامعه است.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران همچنین خاطرنشان کرد:  مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با قوه قضاییه احیای (امر به معروف و نهی از منکر) را از حقوق عامه و واجب دانستند و تاکید کردند که همه مردم با کمک مسئولان پای کار احیای این فریضه بیایند، ما هم وظیفه تسهیل گری و حمایت را بر عهده داریم، احیای شورای امر به معروف و نهی از منکر در محلات با محوریت امام جماعت در سال جاری در دستور کار است.

 

این مسئول گفت: باید تلاشمان برای ارائه آموزش‌های پایه‌ای توسط نخبگان و آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت نخبگان حوزه و دانشگاه باشد چرا که یکی از بالاترین معروفات امروز پرورش نسل جوان برای اعتلای جمهوری اسلامی است و به تعبیر مقام معظم رهبری حفظ نظام با پرورش فرزندان برومند در حوزه‌های مختلف باید همچون فرهنگ علوی و حسینی در جامعه طنین‌انداز شود.

 

وی تاکید کرد: حمایت از فعالان فرهنگی توجه به ترویج حجاب و عفاف، رفع آسیب‌های محیط زیست، با تکیه بر نظام مسئله‌شناسی امکان‌پذیر است پس باید با جریان‌سازی و مطالبه‌گری، نظارت عمومی بر دستگاه‌های دولتی وارد عمل شویم.

 

محمدی با بیان اینکه موضوع مهم کرونا شرایط درگیری همه آحاد جامعه را فراهم کرده، عنوان کرد: همه ما باید برای ریشه‌کن شدن این بیماری تلاش کنیم، متاسفانه شاهد کاهلی در گذاشتن ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم، از هیات های مذهبی که مراسمات را در فضایی باز با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می کنند کمال تقدیر را داریم.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران اذعان کرد: نباید فراموش کنیم که کادر درمان خسته و نیازمند کمک هستند، البته بسیج و سپاه مساعدت کردند، همانطور که می دانید کمبود ذخایر خونی داریم از مردمی که در محرم نذر دارند می‌خواهم به‌جای نذر اطعام‌دهی در نذر خون شرکت کنند.

 

محمدی با بیان اینکه متاسفانه در ایام تعطیلات تابستان و محرم هنوز با وجود ممنوعیت شاهد ورود مسافران به مازندران هستیم، گفت: همه مردم باید کمک کنند تاکید کنند که شرایط حاد است به مازندران سفر نکنید، همچنین با توجه به تشکیل دولت مردمی انتقال مسئولیت از مدیران درخواست دارم به بهانه انتقال مسئولیت ارائه خدمات را فراموش نکنند‌.

کد خبر 1084520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha