شور عشق حسینی در دل همگان زنده است/ روضه امام حسین عامل آرامش شیعه

آیت الله مظاهری گفت: شور عشق حسینی در دل همگان و فراتر از شیعه و دین و مذهب زنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان‏، آیت الله العظمی «حسین مظاهری» در درس اخلاق ماه محرم که به صورت مجازی از شبکه اینترنتی منتشر می شود، اظهارداشت:‌ عشق به امام حسین در دل همگان وجود دارد و حرارتی که از شهادت آن حضرت به قول پیامبر ایجاد شده خاموشی ناپذیر است.

 

مرجع عالم تشیع ادامه داد: شور و عشقی در دهه محرم و ایام شهادت امام حسین(ع) در دل مردم ایجاد می شود که فراتر از دین‏، مذهب و تشیع است و افراد غیرمسجد و حتی کسانی که شاید اهل صفات خوب هم نیستند این عشق را دارند.

 

وی با اشاره به اینکه قیام کربلای امام حسین(ع) به قدری مظلومانه است که نسبت به دیگر ائمه چنین شرایطی را نداریم‏،‌ افزود: عشق به سالار کربلا و امام حسین(ع) مربوط به زمان خاصی نبود و از همان روزهای اولیه زندگی حضرت آدم وجود داشته و تا قیامت هم ادامه دارد.

 

آیت الله مظاهری اضافه کرد: این علاقه و توسل به امام حسین(ع) در زندگی بشر کارگشا و بسیاری از گره ها را باز کرده و تا حدی که شرط قبولی توبه حضرت آدم نیز بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ائمه معصومین(ع) تا قبل از امام حسین(ع) و بعد از او همه برای مصیبت آن حضرت گریه کرده و متوسل او می شدند که در زمان حضرت موسی نیز خداوند به آن حضرت درباره اباعبدالله(ع) گفت و برایش روضه خواند.

 

*روضه امام حسین(ع) عامل آرامش شیعه

 

رئیس حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه شیعه به واسطه ولایت مداری به جایگاه بالایی رسیده‏، تصریح کرد: عشق به امام حسین(ع) و عزاداری و روضه خوانی برای آن حضرت مایه آرامش شیعیان است.

 

وی یادآورشد: مراسم های عزاداری و گریه برای آن حضرت بسیار اثربخش بوده و در روح و روان مردم اثر می گذارد و شیعیان همواره هنگام نوشیدن آب از سالار شهیدان یاد می کنند.

 

آیت الله مظاهری به مردم توصیه کرد که یاد امام حسین(ع) را در زندگی خود همواره زنده نگه دارند و در شرایط مختلف مثل نوشیدن آب، ایام خاص مثل محرم از آن امام یاد کنند.

کد خبر 1084527

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha