کسب سه مقام برتر در جشنواره قرآنی دانشگاه علمی کاربردی، توسط دانشگاه علمی کاربردی فارس

دانش منش با اشاره به اینکه فعالیت های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در زمان شیوع بیماری ادامه یافت و برنامه های ملی و مذهبی به شکل مجازی برگزار شد، گفت: سه مقام برتر در جشنواره قرآنی دانشگاه علمی کاربردی، توسط دانشگاه علمی کاربردی فارس کسب شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «حبیب دانش منش»، امروز (شنبه 23 مرداد) در جمع خبرنگاران گفت: دانشگاه جامع علمی و کاربردی یکی از متولیان آموزش مهارت در کشور فعالیت می کند، دانشگاه علمی و کاربردی فارس 21 مرکز آموزشی فعال دارد که پذیرش در 2 مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته را برای این مراکز خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان فارس با یادآوری این مطلب که 124 کد رشته محل کاردانی و 76 کد رشته محل کارشناسی ناپیوسته در فارس وجود دارد، افزود: در سه ترم گذشته که با شرایط بیماری کرونا مواجه بودیم جز محدود استان هایی بودیم که با سامانه بومی استان آموزش مجازی را اجرایی کردیم البته در مقاطعی که شرایط بیماری اجازه می داد به شکل محدود و با رعایت نکات بهداشتی آموزش های عملی را اجرایی کردیم.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم از مهرماه آموزش ها به شکل حضوری انجام شود، اظهار کرد: از دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکر می کنم که زمینه واکسینه شدن استادان را فراهم کرد و دانشجویان فعال هم در آینده نزدیک واکسینه می شوند و امیدوارم زمینه برای برگزاری کلاس های حضوری فراهم شود.

دانش منش با یادآوری این مطلب که 70 درصد کلاس های ما مهارت محور و عملی است، اضافه کرد: از لحاظ آموزش های مجازی آمادگی لازم را داریم که در صورت اعلام برگزاری غیرحضوری کلاس ها، طبق ترم های گذشته کلاس ها به صورت مجازی برگزار شود.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس با اشاره به اینکه 15 درصد رشد دانشجو در سال 99 نسبت به 98 شاهد بودیم، افزود: کسب آموزش های مهارتی یکی از مهمترین راه هایی برای کسب شغل محسوب می شود و این افزایش نشان از ایجاد فرهنگ لازم و حساسیت برای مهارت آموزی دارد.

به گفته دانش منش، میانگین سنی مخاطبین دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی کاهش پیدا کرده است و اغلب دانشجویان، فارغ التحصیلان مراکز فنی و حرفه ای و یا رشته های کارودانش هستند، افزود: ایجاد مراکز نوآوری یکی از اولویت های ماست.

وی با اشاره به اینکه 10 مرکز نوآوری در فارس راه اندازی شد و سال گذشته رویدادهای استارت آپی را راه اندازی کردیم، افزود: شرایطی فراهم شده است که استارت آپ ها، آموزش های لازم را برای تجاری سازی ببینند.

دانش منش با تاکید بر اینکه یکی از بحث هایی که مطرح است در راستای افزایش کیفیت آموزش مراکز هست، ماموریت گرا کردن مراکز است، تاکید کرد: مراکز صددرصد بر اساس محیط های کاری ماموریت گرا شدند و بر آن اساس رشته گرایش های مختلف به آنان ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه نظارت بر آموزش و پژوهش مراکز دنبال شد و طی سال گذشته از هر مرکز بیش از 2 بار نظارت شکل گرفت، افزود: سطح بندی مراکز آموزشی کل کشور و استان انجام شد و در سطح بندی انجام شده مرکز علمی کاربردی «کارخانجات مخابرات ایران (ITMC)» به عنوان یکی از 10 مرکز برتر آموزشی کشور انتخاب شد که این مرکز از استان فارس است.

دانش منش با یادآوری این مطلب که از 24 مرداد به مدت یک هفته پذیرش 1400 آغاز می شود و از طریق ثبت نام سایت سازمان سنجش شکل می گیرد که افراد بر اساس رتبه های علمی و همچنین ظرفیت دانشگاه انتخابی، به مراکز معرفی می شوند، اضافه کرد: شهریه ما در مقایسه با سایر دانشگاه ها، بسیار ناچیز بوده و شرایط دریافت وام دانشجویی فراهم است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی فارس با اشاره به اینکه سال گذشته نزدیک به چهار هزار نفر در هر 2 مقطع ثبت نام کردیم، افزود: 9 هزار و 300 نفر کاردانی و پنج هزار و 700 کارشناسی ناپیوسته ظرفیت برای امسال در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان نزدیک به 900 مدرس فعال داریم که طی این سال ها ساماندهی صورت گرفت و هر سال فراخوان جذب مدرس داریم و افرادی که واجد شرایط هستند با حداقل مدرک کارشناسی ارشد، می توانند ثبت نام کنند، تاکید کرد: سال گذشته از بین 700 نفر متقاضی 90 را جذب کردیم که از مهرماه به جمع ما می پیوندند و بحث اساتید خبره، هم در دستور کار است و اگر فردی تجربه کاری داشته باشد می تواند به عنوان استاد خبره برای مهارت آموزی جذب شوند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه در زمان شیوع بیماری ادامه یافت و برنامه های ملی و مذهبی به شکل مجازی برگزار شد، افزود: با توجه به بستر فضای مجازی به خاطر کم هزینه تر بودن، برنامه ها گسترش یافت و جشنواره های «رویش» و «حرکت» در این راستا برگزار شد و سه مقام برتر در جشنواره قرآنی دانشگاه علمی کاربردی، توسط دانشگاه علمی کاربردی فارس کسب شد.

کد خبر 1084597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha