جلوه های عزای حسینی کانون مهرپویان در «ماشین نویسی محرم»

بهارلویی گفت: به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام و به همت کانون فرهنگی هنری مهرپویان، نوشتن نام امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) روی خودروها در شهر یانچشمه انجام شد.

«حمزه بهارلویی یانچشمه ای» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهارداشت: شور و تحرک جوانان حسینی و دیدن گونه‌های متفاوتی از رفتارهای مذهبی، اتفاقی است که هر سال با فرارسیدن ایام مذهبی همچون محرم، رمضان و… بیشتر از سال قبل به چشم می‌آید، یکی از این گونه رفتارها، نوشتن اسامی و شعارهای مذهبی بر شیشه‌ خودروها است.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مهرپویان مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر یانچشمه ادامه داد: به همین مناسبت همزمان با فرارسیدن ماه محرم الحرام و به همت کانون فرهنگی هنری مهرپویان، نوشتن نام امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) روی خودروها در شهر یانچشمه انجام شد.

 

وی ابراز کرد: همزمان با با فرا رسیدن ایام عزاداری و سوگواری سیدالشهداء، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اصحاب عاشورایی باوفایش در ماه محرم الحرام ۱۴۴3 هجری قمری، ماشین‌نویسی چندسالی است که توسط اعضای کانون فرهنگی هنری مهرپویان شهر یانچشمه بازار بسیار داغی پیدا کرده است.

 

بهارلویی اظهار کرد: علاوه بر ماشین‌نویسی نقاشی روی ماشین‌ها مدتی است که در این ایام باب شده و جوانان کانون فرهنگی هنری مهرپویان با نقاشی خودرو، ارادت خود را به امام حسین (ع) نشان می‌دهند.

 

مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری مهرپویان مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) شهر یانچشمه ادامه داد: این اقدام معنوی هرساله به صورت صلواتی توسط اعضای کانون مهرپویان انجام می شود.

 

وی تصریح کرد: سیاه پوش کردن مساجد و محلات و نصب پرچم های حسینی بر سر در خانه های شهر یانچشمه از دیگر اقدامات کانون فرهنگی هنری مهرپویان است.

 

کد خبر 1084600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha