همایش مجازی شیرخوارگان حسینی در امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود برگزار شد

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود گفت: همایش مجازی شیرخوارگان حسینی به یاد شهید دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) در امامزاده سید ابراهیم (ع) این شهر برگزار شد.

«ابراهیم اسبری» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین جمعه ماه محرم و چهارمین روز از ماه پیروزی خون بر شمشیر در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود به شیوه مجازی برگزار شد.

 

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود افزود: این همایش به یاد شهید 6 ماهه دشت کربلا حضرت علی اصغر (ع) و با هدف تکریم حماسه شیرخوار شهید اهل بیت (ع) به عنوان بزرگترین سند مظلومیت و حقانیت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و تربیت شیرخوارگان برای علمداری حضرت ولی عصر (عج) و سربازان ولایت برگزار شد.

 

وی ادامه داد: همایش شیر خوارگان حسینی در حرکتی نمادین با پخش کلیپ و انتشار عکس کودک شیرخوار با پیشانی بند و لباس سبز رنگ و مزین به اسم متبرک حضرت علی اصغر (ع) از طریق کانال اطلاع رسانی امامزاده سید ابراهیم (ع) انجام گرفت.

 

اسبری بیان کرد: به منظور مقابله با شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از ایجاد تجمعات و ازدحام جمعیت و در راستای صیانت از سلامت عمومی مردم، این همایش به شیوه مجازی در امامزاده سید ابراهیم (ع) اجرا شد تا دلدادگان سالار شهیدان و یاران با وفایش، این مراسم را در منازل به صورت مجازی دنبال کنند.

 

رابط فرهنگی کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، مادران را به یاد روز های سخت ربابه مادر علی اصغر (ع) می اندازد و همنوایی معصومانه با این شهید خردسال کربلا را متجلی می سازد.

 

اسبری یادآور شد: امامزاده سید ابراهیم (ع) شهر لاهرود از بقاع متبرکه شاخص شهرستان مشگین شهر است که همه ساله همایش شیرخوارگان حسینی برای پاسداشت مقام حضرت علی اصغر (ع) در این مکان مقدس برگزار می شود تا وسیله ای برای ابراز عشق و وفادارای شیعیان به خاندان عصمت و طهارت باشد.

 

وی با بیان اینکه سید جلیل الشان حضرت ابراهیم (علیه الرحمه) به لحاظ تشرف از خراسان به منطقه، مشهور و ملقب به سید ابراهیم خراسانی شده است، اذعان داشت: حفظ جان و سلامت مردم به عنوان اولویت مهم و اساسی در برنامه های عزاداری کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) مطرح است.

کد خبر 1084611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha