عزت امام حسین (ع) سبب شد که زیر بار ظلم و نفاق نروند

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حفظ عزت در کنار صداقت و پایبندی به عهد در سیاستمداران کشور گفت: عزت امام حسین (ع) سبب شد که زیر بار ظلم و نفاق نروند.

عباس مقتدایی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با اینکه تا چه اندازه سیاستمداران باید درس عزت را از قیام عاشورا بیاموزند و آن را سرلوحه فعالیت هایشان قرار دهند، گفت: عزت حاصل یک مجموعه از آموزه های دینی است که وقتی آن تفکرات درون افراد جامعه که بخشی از آن حاکمان جامعه هستند جمع شود، برون داد آن موضوعی است به نام عزت یعنی یک مومن پایبند به ارزش های اسلامی می داند که این مومنان هستند که در پیشگاه الهی عزیز هستند و این عزت باید در جای جای رفتار مردم اعم از رفتار عادی و کسانی که در موضع مسئولیت هستند، بروز و ظهور کند و خودش را در عرصه عمل و رفتار نشان دهد.

 

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: وقتی عزت در رفتار و عمل و جان افراد نشست، آنگاه است مباحثی همچون استقلال، استغنا و پایبندی به مبانی و ارزش ها و همچنین تلاش برای بهبود هرچه بهتر وضعیت فردی و اجتماعی در جامعه حاصل می شود.

 

وی ادامه داد: عزت یکی از آموزه هایی است که در کنار صداقت و وفای به عهد و پایبندی به خردگرایی و معنویت گرایی به عنوان درون مایه وجودی یک جامعه اسلامی که از در و دیوار آن عزت اسلامی می بارد و متجلی می شود، باید مورد توجه قرار گیرد.

 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید به تعلیم و تربیت اسلامی به برون داد عزت به عنوان یک مبحث مهم توجه کنیم و در ایام خاص همانند تاسوعا و عاشورای حسینی این موضوع را مورد تاکید قرار دهیم که عزت امام حسین و یارانش سبب شد که زیر بار ظلم و نفاق نروند.

کد خبر 1084636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha