مهمترین درس  حادثه عاشورا تسلیم نشدن در برابر ظلم و استبداد  است

آیت الله علما گفت: مهمترین درسی که می توان از حادثه عاشورا گرفت تسلیم نشدن در برابر ظلم و استبداد و اجرای احکام الهی است، موضوعی که اگر به آن توجه شود بسیاری از مشکلات مسلمانان حل می شود.

آیت الله مصطفی علما با تسلیت فرارسیدن ماه محرم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: قيام عاشورا علاوه بر آن‏كه به احياى دين خدا كمك كرد، و موجب رشد و شكوفايى درخت اسلام  می شود و به نوبۀ خود باعث بيدارى امّت اسلامى شده است.

 

امام جمعه کرمانشاه افزود: انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته از قیام حضرت سید الشهدا (ع) است و به تاسی از آن سلاله پیامبر (ص) برابر قدرت های استکباری ایستاده و آن ها را وادار به تسلیم کرده است و قیام تاریخی آن حضرت قرن ها است که آوازه زبان همه انسان های آزاداندیش است که ایشان را الگوی خود قرار داده اند .

 

وی خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) نیز با تاسی از قیام تاریخی جد بزرگوارشان امام حسین (ع) دست به انقلاب در برابر طاغوت زمان خود زد و توانست با نصرت الهی و همراهی مردم زمینه برچیده شدن بساط ظلم و استبداد را از این کشور فراهم کند.

 

آیت الله علما با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تشدید آن تصریح کرد: هیات هایی که در این ایام فعالیت می کنند باید کاملا مراقب سلامتی عزاداران باشند و حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

وی بابیان اینکه  به خطر افتادن جان هموطنان و همشهریان به خاطر اقامه عزای سرور و سالار شهیدان جایز نیست  تاکید کرد: هیچ کدام از علما و بزرگان دین نظیر رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) هم آن را تایید نمی کنند بنابراین حتما باید به توصیه های ارائه شده توجه و نکات بهداشتی و ایمنی را رعایت کرد.
 

کد خبر 1084664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha