عزاداری ماه محرم در قالب رعایت قوانین بهداشتی با محوریت کانون های مساجد برگزار می شود

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت رعایت قوانین بهداشتی با توجه به شرایط فوق قرمز کرونایی در البرز گفت: عزاداری ماه محرم در قالب رعایت قوانین بهداشتی با محوریت کانون های مساجد برگزار می شود.

« حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص روند برپایی ویژه برنامه های ماه محرم با محوریت کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز گفت: عزاداری ماه محرم در قالب رعایت قوانین بهداشتی با محوریت کانون های مساجد برگزار می شود.

مدیر ستاد فهما استان البرز افزود: زیرساخت های لازم در مساجد برخوردار از کانون فرهنگی هنری مساجد به منظور برپایی ویژه برنامه های ماه محرم حسینی با رویکرد مسائل بهداشتی مقابله با ستاد کرونا در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به اهمیت توجه به اصول بهداشتی و مقررات معین شده بیان کرد: در حدیث جامع از قول پیامبر اسلام(ص) آمده است که می فرمایند: « بدانید همه شما نگهبانید و همه در برابر کسانی که مأمور نگهبانی آنها هستید مسئولید، مرد نگهبان خانواده خویش است و در مقابل آنها مسئول است. بدانید همه شما نگهبانید و همه شما در برابر کسانی که مأمور نگهبانی آن ها هستید مسئولید». متناسب با این حدیث افراد دین دار خود را متعهد نسبت به حفظ سلامتی دیگران در شرایط کرونا می دانند.

وی اظهار کرد: ویژه برنامه های عزاداری ماه محرم حسینی تعطیل بردار نیست و متناسب با شیوع بیماری کرونا، پویش هر حسینیه یک خانه با حضور افراد خانواده نیز از جمله مراسم های عزاداری ماه محرم است که با هدف مقابله با بیماری کرونا طرح ریزی شده است.

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز خاطرنشان کرد: توجه به اصول بهداشتی و قوائد معین شده از طرف ستاد ملی مقابله با کرونا از مهمترین اصولی است که مسجدی ها با توجه به آن اصل از ابتدای آغاز این بیماری تا کنون به آن توجه داشته اند و خود را برای رعایت آن متعهد دانسته اند.

 

 

کد خبر 1084677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha