ضرورت تغییر رویکرد در فعالیت های پرورشی

باغ گلی گفت: باید نگاه جدی و متفاوتی به فعالیت های پرورشی داشته باشیم، فعالیت های پرورشی باید جنس فعالیت های پرورشی از مسابقه ای و شکلی به اجتماعی تغییر یابد.

«حسین باغ گلی»، وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره برنامه های احیای  و خروج از رکود فعالیت های معاونت پرورشی گفت: قطعا باید احیای فعالیت های پرورشی اتفاق افتد.

 

باغ گلی افزود: باید نگاه جدی و متفاوتی به فعالیت های پرورشی  داشته باشیم، فعالیت های پرورشی ما جنس شکلی و رقابتی به خود گرفته اند که باید تغییر کنند.

 

وزیر پیشنهادی وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: باید جنس فعالیت های پرورشی از مسابقه ای و شکلی به اجتماعی تغییر یابد، توانمند شدن دانش آموزان باید دارای اهمیت باشد و شیک و شکیل شدن فعالیت ها اولویت دارنباشد.

 

وی با اشاره به توصیه خود به والدین در فعالیت های پیش دبستانی گفت: زمانی به والدین نوآموزان می گفتم اگر فرزندتان با یک تصویر نقاشی شده  تمیز با برش های درست به خانه آمد، بدانید در آن روز چیزی یاد نگرفته و مربی او این کارها را انجام داده است ولی اگر با صورتکی نقاشی شده با برش های نامنظم و نامرتب خانه آمد بدانید که در پیش دبستانی چیزی یاد گرفته است.

 

وی ادامه داد: ما باید بدانیم فعالیت هایی که دانش آموزان انجام می دهند برای یادگیری و توانمندی است و نمی خواهد مسابقات را  به لحاظ ظاهری در سطح بالایی ببریم مهم یادگیری و توانمندی دانش آموزان است.

 

حسین باغ گلی استادیار گروه آموزشی علوم تربیتی دانشکده فردوسی مشهد و مدیر مجموعه مدارس امام رضا علیه السلام در مشهد است، باغ گلی عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد و از فعالان حوزه تعلیم و تربیت اسلامی است او به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم برای گرفتن رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.

کد خبر 1084708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha