مرکز مشاوره شیردهی در کاشان دایر شد

ماون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از راه اندازی مرکز مشاوره شیردهی همزمان با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در شمال استان اصفهان، دکتر مرتضی پنجه شاهی در گفت و گو با خبرنگاران گفت: همزمان با هفته جهانی تغذیه با شیر مادر (۱۰ تا ۱۶ مرداد ماه)، مرکز مشاوره شیردهی در مرکز خدمات جامع سلامت صدوقی کاشان دایر شد.

 

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان افزود: هدف از راه اندازی مرکز مشاوره شیردهی تامين، حفظ و ارتقاء سطح سلامت مادر و شیرخوار از طريق آموزش و ارائه خدمات مشاوره تغذيه با شير مادر به منظور توسعه سلامت افراد جامعه و ارتقای شاخص های سلامت مرتبط با مرگ و میر نوزادان و کودکان و عوارض ناشی از آن است. 

 

پنجه شاهی ادامه داد: این مرکز در حال حاضر از روزهای شنبه تا  چهارشنبه پذیرای مادران ارجاعی از مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان ها جهت انجام مشاوره شیردهی است.

 

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: در این مرکز اقداماتی از قبیل توانمند سازي مادران برای آغاز شیردهی و روبرو شدن با مشکلات احتمالی آن و ارائه مشاوره تغذیه ای به مادر در خصوص تغذیه مطلوب مادر و شیرخوار و همچنین ارائه مشاوره و توانمند سازي پدر و ساير افراد خانواده برای حمايت همه جانبه در جهت اجرای موفق شیردهی و نیز تشويق مادران آموزش ديده به منظور آموزش گروه همسان انجام می شود.

 

پنجه شاهی افزود: بر اساس گزارشات سازمان جهانی بهداشت اگر تمام نوزادان بلافاصله پس از تولد در تماس پوست با پوست با مادران قرار گيرند و در ساعت اول تولد با شیرمادر تغذیه شوند و سپس تا ۶ ماهگی به طور انحصاري با شير مادر تغذيه شوند و تغذیه با شير مادر تا دو سال يا بيشتر همراه با غذاهاي کمکی ادامه يابد، مرگ و مير كودكان زير ۵ سال در سطح جهان ۱۳ تا ۲۰ درصد كاهش خواهد يافت.

 

وی ادامه داد: همشهریان  می توانند جهت دريافت نوبت و كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۲۳۴۲۸۲ زهرا سروی زاده مشاور شیردهی در مرکز خدمات جامع سلامت زنده یاد صدوقی تماس حاصل نمایند./

کد خبر 1084726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha