مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید تبدیل به مکاتب تربیت شدن سربازان امام زمان (عج) شود

حجت الاسلام فاطمی نسب گفت: مجالس عزاداری امام حسین (ع) باید تبدیل به مکاتب تربیت شدن سربازان امام زمان (عج) شود و آرمان ها و اهداف امام حسین (ع)در آن بیان شود .

حجت الاسلام جواد  فاطمی نسب در در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت : امام حسین(ع)در قیام خود به دنبال اصلاح دین امت پیامبر (ص) است یعنی اگر در مسیر دین رسول خدا انحرافاتی به واسطه حرکت و اقدامات نظیر یزید شکل گرفته به پاخواسته و به دنبال اصلاح آن است و لذا اگر قیام عاشورا شکل نمی گرفت و آن انحرافات ادامه پیدا می کرد امروز چیزی از اسلام ناب محمدی در دنیا باقی نمی ماند.

 

امام جمعه سرپل ذهاب افزود: اقامه امر به معروف و نهی از منکر در کلام اهل بیت علیه السلام و در آیات قرآنی بسیاری مورد تاکید قرار گرفته است در حالیکه امروز فقط اسمی از این فریضه مهم باقی مانده است. 

 

وی خاطر نشان کرد: مجالس عزاداری، لباس و رخت سیاه وپرچم و بیرق های عزاداری برای ما پیام مهمی دارد و پیام آن این است که باید این فریضه های فراموش شده را احیا کنیم مگر می شود کسی خودرا دوسندار و عزادار امام بداند اما در برابر گناه و انحرافی که در جامعه شکل می گیرد بی تفاوت باشد لذا ما باید آرمان‌ها و اهداف امام را زنده نگهداشته و هرجا ببیند که حرکتی باعث لطمه وارد شدن به دین اسلام می شود در مقابل آن ایستادگی کنیم .

 

حجت الاسلام فاطمی نسب تصریح کرد: بخش بزرگی از مشکلات عدیده ای که امروز در جامعه وجود دارد بخاطر فراموش شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر و بی تفاوتی اهل آن جامعه نسبت به انحرافات است . 

 

امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به  اینکه امر به معروف و نهی از منکر رسالت اول همه انبیاء الهی بوده است تاکید کرد: امروز وظیفه ما است که در میدان حضور یافته و در مبارزه با انحرافات به پا خیزیم که اگر اهل یک جامعه اهل امر به معروف و نهی از منکر باشند قطعا آن جامعه سعادتمند خواهند شد .

 

وی گفت: از مهمترین انگیزه های سیاسی نهضت عاشورا اصلاح امت و فریضه امر به معروف و نهی از منکر است و براساس سخنان حضرت قیام ایشان براساس تمایلات نفسانی نیست و به دنبال رسیدن به قدرت نیست.

کد خبر 1084757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha