طرح شهید قاسم سلیمانی در خراسان جنوبی تقویت شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح شهید قاسم سلیمانی، برای کنترل کرونا در خراسان جنوبی، باید تقویت و استمرار داشته باشد تا منجر به قطع زنجیره ویروس کرونا شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امروز (۲۳ مرداد) در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با تأکید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در مراسم عزاداری و اماکن مذهبی، اظهار کرد: برگزاری مراسم مذهبی در محیط بسته ممنوع است در این خصوص باید نظارت انجام شود.

 

استاندار خراسان جنوبی گفت: تمامی فضاهای باز  اماکن ورزشی، مدارس، دانشگاه‌ها و هر نهادهای دولتی در اختیار هیات‌های مذهبی برای برگزاری مراسم عزاداری قرار می‌گیرد.

 

وی از اداره کل تبلیغات اسلامی استان درخوست کرد تا گزارش عملکرد نظارت‌ها و بازرسی از مراسم عزاداری‌ را به صورت روزانه به معاونت سیاسی استانداری ارسال کند و افزود:  اجرای طرح شهید سلیمانی در برخی استان‌ها روند کندی داشته اما در خراسان جنوبی اقدامات خوبی انجام شده و تقاضا داریم به عنوان یک طرح محله‌محور و کمک‌کننده در بیماریابی‌ تقویت شود.

 

ملانوری با اشاره به ضرورت استقرار تیم‌های طرح شهید سلیمانی در محل برگزاری مراسم  عزاداری برای تذکر دادن، رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک، ادامه داد: در رابطه با مراسم مذهبی برخی گلایه‌هایی درخصوص صوت و از این قبیل دارند که باید مدیریت شود تا موجب مزاحمت برای دیگر شهروندان نشود.

 

استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه از امروز برگزاری تمامی جلسات اداری در استان نباید با حضور بیش از ۱۰ نفر باشد، تصریح کرد: تمامی همایش‌ها و نشست‌هایی که تجمع ایجاد می‌کند، ممنوع است.

 

وی با اشاره به تقویت نظارت از اصناف برای رعایت پروتکل های بهداشتی و برخورد جدی با متخلفان، بیان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات، واحدهای صنفی، اماکن عمومی و تمامی گروه‌ها باید جدی گرفته شود.

 

ملانوری در ادامه گفت: در حوزه رسانه باید برنامه‌های جدید، جذاب و نوآورانه برای اقناع افکار عمومی در دستور کار قرار بگیرد و با استفاده از ظرفیت روحانیون و مسئولان هیات‌های مذهبی بحث ضرورت توجه به پروتکل های بهداشتی برای قطع زنجیره کرونا تبیین شود.

 

وی با توجه به استقبال نکردن برخی شهروندان از واکسن کرونا، افزود: باید اسامی افرادی که در گروه‌های سنی واکسیناسیون هستند توسط دانشگاه علوم پزشکی احصا شود و در اختیار اعضای گروه شهید سلیمانی برای اقناع سازی جامعه قرار گیرد.
 

 

استاندار خراسان جنوبی وضعیت واکسیناسیون و دارو در استان را مناسب ارزیابی کرد و ضمن تأکید بر تأمین مجدد واکسن و دارو گفت: تیم‌های بازرسی سازمان صمت و کارکنان بانک‌ها نیز در سامانه مربوط به واکسیناسیون ثبت‌نام کنند تا در اولویت قرار گیرند.

 

وی در پایان عنوان کرد: باید در نوع مدیریت بیماری کرونا بازنگری داشته باشیم و مصوبات ستاد ملی مورد تاکید استان است و همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه باید اقدامات لازم را مدنظر قرار دهند.

 

 

کد خبر 1084810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha