برگزاری مسابقه ملی کتابخوانی «آیینه تمام ‌نما» به همت نهاد نماینده ولی فقیه در فارس

سهرابی گفت: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، مسابقه ملی کتابخوانی «آیینه تمام ‌نما» نیز به همت نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار می ‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «صابر سهرابی»، امروز (شنبه 23 مرداد) با اشاره به برنامه هایی فرهنگی به مناسبت محرم و صفر در جمع خبرنگاران گفت: فراخوان جشواره استانی «عکس خبری» اعلام شده و برای ایام محرم و صفر در استان، فعالیت های فرهنگی، قرآنی، ادبی و هنری با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای مجازی در سطح استانی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: مسابقه «کتاب از کتاب حماسه حسینی» اثر شهید «مرتضی مطهری»، مسابقه «عکس نوشته» از عاشور با مضامین قرآنی و امر به معروف و نهی از منکر و ... از این برنامه ها است.

وی اضافه کرد: برای شرکت در مسابقه عکس نوشته ها، یک شماره واتساپ الام می شود تا عکس ها ارسال شوند و زمان و چگونگی ارسال و تاریخ آن متعاقبا اعلام خواهد دش.

سهرابی اعلام کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با همکاری موسسه فرهنگی هنری «نوا آفرین سرور مهر»، جشواره استانی «عکس خبری» را نیز به مناسبت این ایام برگزار می کند و عکاسی با دوربین و تلفن همراه با عنوان «روایت عشق عاشورا» و مسابقات فرهنگی، ادبی و هنری به مناسبت محرم و صفر در شهرستانه ای استان فارس با موضوع عزاداری ها و آئین های سوگواری در ایام محرم با نگاه خلاقانه به واقعه عاشورا و محرم در ادامه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: عکاسان خبری رسمی وابسته به رسانه های نوشتاری و مجازی رسمی استان فارس می ‌توانند در جشواره استان «عکس خبری» شرکت کنند و هر عکاس می تواند با حداکثر 10 اثر به صورت تک عکس در این رقابت شرکت کند که آثار باید رنگی يا سیاه و سفید باشد و در بازده زمانی سال های 97 تا 1400 عکاسی شده باشند.

سهرابی تاکید کرد: ویرایش عکس‌ ها باید مطابق با استانداردهای فتوژورنالیسم باشد و عکس های ارسالی نباید دارای پاسپارتو، حاشيه، تاريخ، امضای عکاس یا لوگو و یا هر نشانه تصویری باشد و عکاسانی که آثارشان پذيرفته می شود، اصل فایل خود را در تاریخ مشخص شده باید برای چاپ درسایز۶۰ در۴۰ با رزولوشن ۳۰۰dpi و ذکر منبع انتشار به دبیرخانه ارسال کنند.

وی افزود: عکس‌های ارسالی بایستی دارای شرایطی همچون؛ فرمت JPEG ، ضلع بزرگ عکس‌ها ۲۰۰۰ پیکسل و با حجم زیر ۲ مگابایت ارسال شوند و اطلاعات مورد نیاز برای هر عکس باید ذکر شود و تاریخ عکاسی، محل عکاسی، توضیح مختصر درباره عکس و در صورت لزوم عنوان باید زیرنویس شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس اضافه کرد: بخش‌های رقابتی این جشنواره شامل رویدادهای خبری عکاسی معاصر از جمله اجتماعی، سیاسی، محیط زیست، آئين و مراسم ملی و مذهبی، بهداشت و درمان، ورزشی، گردشگری، فرهنگی و هنری و بخش ویژه تولید، پشتیبانی و مانع زدایی ها است.

سهرابی ادامه داد: آخرین مهلت ارسال آثار 20 شهریور است و توضیحات عکس ها باید در قالب فایل zip به آدرس ایمیل دبیرخانه ارسال شوند و مشخصات هر شرکت‌ کننده شامل نام و نام ‌خانوادگی، تاریخ تولد، تحصیلات، نشانی دقیق پستی، کدپستی، نشانی پست الکترونیکی، شماره تلفن ثابت و همراه، باید در یک فایل متنی به همراه آثار ارسال شود.

وی اعلام کرد: مراسم اختتامیه و اهدای جوایز همزمان با هفته دفاع مقدس در اول مهر برگزار خواهد شد و همچنین وب سایت دبیرخانه برای ارسال آثار www.navaafarin.com است و علاقمندان برای اطلاعات بیشتر با شماره های 07136260030- 09364401619 می توانند تماس بگیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس ادامه داد: به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم، مسابقه ملی کتابخوانی «آیینه تمام ‌نما» نیز به همت نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس برگزار می ‌شود و این مسابقه از کتابی به همین نام اثر مرحوم آیت‌الله «محی‌الدین حائری شیرازی»، امام جمعه فقید شیراز است و این کتاب درباره قیام «امام حسین (ع)» و واقعه عاشورا تالیف شده که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی و در بستر فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: زمان برگزاری این مسابقه از ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۴ مهر تا ساعت ۲۴ روز جمعه ۱۶ مهر است و علاقمندان از طریق پایگاه Emamat-Jomeh.ir/mosabeghe می‌توانند در این مسابقه شرکت کنند.

سهرابی اعلام کرد: برای دریافت این کتاب می ‌توان به کتاب‌ فروشی‌های سطح شهر مراجعه کرده یا از طریق نرم‌ افزار کتاب ‌راه، پاتوق کتاب و طاقچه که از طریق گوگل ‌پلی و یا بازار قابل نصب است، نسخه الکترونیکی این کتاب را دریافت کنند و نفر اول جایزه سه میلیون تومانی، نفر دوم جایزه ۲ میلیون تومانی و نفر سوم جایزه یک میلیون تومانی دریافت خواهد کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس ادامه داد: شرکت در مسابقه کتابخوانی همراه با خلاصه نویسی درباره اصول زندگی عاشورایی از طریق ثبت نام توسط کد #7046824*1*6655* و انتخاب گزینه ۱ (کتاب خوانی) و یا مراجعه به سایت www.taiktic.com  امکان پذیر است.

سهرابی تاکید کرد: علاقمندان در این برنامه فرهنگی می توانند یکی از کتاب های «اصول زندگی عاشورایی»، نوشته «محمد رحمتی» یا کتاب «درخت زندگی»، نوشته «علی عباسی» را تهیه و خلاصه نویسی کنند و متن خلاصه شده را بادی در 30 خط در سه صفحه A4 با رعایت فاصله مرسوم و با خودکار آبی و خط زیبا تحریر کنند.

کد خبر 1084826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha