تعطیلی ۶ روزه ادارات گیلان/ عزاداری در فضای بسته ممنوع است

قاسم‌نژاد از تعطیلی ۶ روزه ادارات گیلان همزمان با خیز پیک پنجم کرونا در استان خبر داد و گفت: طبق مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونای گیلان عزاداری ایام ماه محرم در فضای بسته ممنوع است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمود قاسم‌نژاد» امروز (شنبه، 23 مرداد) در گفت‌وگوی خبری مصوبات امروز ستاد استانی مقابله با کرونای گیلان را تشریح کرد و اظهار داشت: ادارات استان گیلان از روز دوشنبه( 25 مرداد) تا روز شنبه ( 30 مرداد) تعطیل خواهند بود.

 

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونای گیلان با بیان اینکه ادارات خدمات رسانی مانند شرکت آب، برق، گاز، مخابرات، نیروهای انتظامی و نظامی مشمول این تعطیلی نیستند عنوان کرد: با توجه به حاد شدن شیوع کرونا در گیلان، تنها گروه یک شغلی می‌تواند به فعالیت کسب و کار خود ادامه دهد.

 

قاسم‌نژاد نانوایی‌ها، قصابی‌ها و سوپرمارکت‌ها را از جمله گروه‌های یک شغلی که فعالیت آن‌ها از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا گیلان بلامانع تشخیص داده شده است اعلام کرد و افزود: تمام دستگاه‌های اجرایی ناظر موظف شدند که با شدت با متخلفان برخورد کنند.

 

وی از همکاری دادستانی، نیروی انتظامی و اصناف برای اجرای محددودیت‌های شغلی اصناف در استان گیلان خبر داد و اذعان کرد: طبق مصوبات ستاد مقابله با کرونا آئین‌های عزاداری ایام ماه محرم نیز صرفا باید در فضای باز و با رعایت پروتکل‌ها و فاصله‌گذاری اجتماعی انجام شود و این کار در فضای بسته ممنوع است.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با تاکید بر اینکه حرکت دسته های عزاداری ماه محرم در شهرها و روستاهای استان گیلان هم ممنوع است خاطرنشان کرد: امیدواریم با اجرای ضوابط اشاره شده و همچنین همکاری مردم و کلیه دستگاه‌ها و اصناف روند شیوع بیماری کرونا در استان گیلان مدیریت شود.

کد خبر 1084902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha