راه اندازی آب شیرین کن اروندکنار تا پایان هفته جاری

مهرانفر از راه اندازی آب شیرین کن شهر اروندکنار تا پایان هفته جاری خبر داد و گفت: این پروژه با ظرفیتی بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «مصطفی مهرانفر» در نشست خبری با اصحاب رسانه، از وجود ۸۵ هزار مشترک آب و فاضلاب در سطح شهرستان آبادان خبر داد و اظهار کرد: از این تعداد ۷۴ هزار در حوزه شهری و در بخش روستایی ۱۱ هزار مشترک داریم و حدود ۲۰ هزار انشعاب غیرمجاز نیز در سطح شهرستان آبادان وجود دارد که همه آنها شناسایی شده اند.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آبادان با اشاره به تولید روزانه ۱۸۰ هزار متر مکعب آب در شهرستان آبادان افزود: به طور شبانه روز ۱۳۵ هزار متر مکعب این آب از طرح غدیر و حدود ۴۵ هزار متر مکعب دیگر از طریق رودخانه بهمن شیر تامین و برداشت می شود .

 

وی از راه اندازی آب شیرین کن شهر اروندکنار با سرمایه گذاری بیش از ۲۰۰ میلیارد ريال تا پایان هفته جاری خبر داد و اضافه کرد: آب شیرین کن شهر اروندکنار با ظرفیتی بالغ بر سه هزار و ۵۰۰ متر مکعب در شبانه روز وارد مدار بهره برداری خواهد شد و مردم این شهر نیز از نعمت آب شرب کاملا بهداشتی و شیرین برخوردار می شوند.

 

مهرانفر با بیان اینکه آب کشاورزی بر عهده آبفا نیست تصریح کرد: در اکثر روستاها کشاورزان از آب شبکه برای آبیاری استفاده می کنند که این امر نیز باعث آن شده مقداری در بحث آب رسانی روستایی با تنش مواجه شویم، لذا در این زمینه می بایست جهاد کشاورزی و یا از بالادست با رها سازی آب، آب زمین های کشاورزی تامین شود. ما حتی آب دام را نیز در زمان اوج با ۸ تانکر و در حال حاضر با ۲ دستگاه تانکر در دهستان های نوآباد و نصار تامین می کنیم.

 

وی از افزایش میزان ورودی آب غدیر در شهر چوئبده خبر داد و خاطر نشان کرد: ایستگاه آب رسانی در شهر چوئبده راه اندازی شده اما به دلیل یک سری اعتراضات به صورت موقت از طرح غدیر آب رسانی را انجام می دهیم و تا اواسط شهریور ماه تاسیسات جدید وارد مدار بهر برداری خواهد شد.

 

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان آبادان به اجرای طرح آب شیرین کن شهر تاسیسات جدید چوئبده با ظرفیت ۲ هزار و ۵۰۰ هزار مترمکعب به صورت شبانه روز اشاره کرد و ادامه داد: عملیات احداث سوله و تجهیز کارگاه آن در حال اجراست و بنا بر گفته سرمایه گذار این طرح نیز تا اواخر مهرماه به بهربرداری می رسد.

 

وی عامل اصلی گرفتگی و پس زدگی فاضلاب در سطح شهرستان آبادان را تخریب و سرقت درب های منهول دانست و تاکید کرد: اکنون برای جلوگیری از تخریب و سرقت درب منهول های فاضلاب از درب های کوپلیمری که ارزش ریالی هم ندارند استفاده می کنیم اما متاسفانه برخی افراد ناشی آنها را سرقت می کنند؛ بارها این موضوع را از طریق دادستان و شورای تامین دنبال کرده ایم و اکنون نیز در دست اقدام و بررسی است.

 

مهرانفر در بخش دیگری از سخنان خود به امضای تفاهم نامه شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بانک صادرات ایران در راستای توسعه شبکه فاضلاب شهر آبادان اشاره کرد و گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته و تخصیص اعتباری بالغ بر چهار هزار میلیارد ریال از طریق تفاهم نامه با بانک صادرات ایران برای اصلاح، بازسازی و توسعه شبکه فاضلاب و ایستگاه های پمپاژ آبادان که مقرر شده به ما پرداخت شود؛ ۲۰۰ کیلومتر شبکه به اصلاح و ۲۰۰ کیلومتر دیگر نیاز به توسعه دارد.

 

وی اذعان کرد: بخشی از این اعتبار را برای توسعه و اصلاح شبکه و نیز جهت افزایش ظرفیت ایستگاه های پمپاژ مد نظر قرار داده ایم تا مشکلات فاضلاب حداقل بیش از ۵۰ درصد حل شود و کاهش پیدا کند.

 

مدیر امور آبفا منطقه آبادان از نیاز این شهرستان به ۱۲ هزار میلیارد ریال برای توسعه و اصلاح شبکه فاضلاب خبر داد و ابراز کرد: با پرداخت اعتبار چهار هزار میلیارد ریالی حدود ۳۰ درصد نیاز شهرستان رفع می شود، لذا نیاز است تا پیگیری های فراوانی صورت گیرد و مبالغ بیشتری به این شهرستان تخصیص یابد. 

 

وی زمان اتمام پروژه مدول دوم تصفیه خانه طرح جامع را پایان شهریور دانست و عنوان کرد: با وارد مدار شدن این پروژه آب هم از لحاظ کیفی بهتر می شود و کمبود آب شهرستان برای همیشه مرتفع خواهد شد که حدود ۲۰ هزار متر مکعب آب به ظرفیت تولید روزانه اضافه می شود.

 

مهرانفر با بیان اینکه دفع آب های سطحی بر عهده آب و فاضلاب نیست یاد آور شد: در سطح شهرستان آبادان حدود ۳۵۰ کیلومتر کانال دفع آب های سطحی وجود دارد که نیازمند ۸۰۰ کیلومتر است، البته الباقی این شبکه در طرح های بافت فرسوده دیده شده و مقرر است تا از طریق شهرداران این موضوع پیگیری و اعتباراتی هم تخصیص داده شود؛ در زمان بارندگی شبکه فاضلاب توان دفع این حجم از آب سطحی را ندارد و موجب گرفتگی آب در سطح خیابان ها می شود.

 

کد خبر 1084911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha