نقش بی بدیل صنعت ساختمان در مدیریت ۳۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی/لزوم ایجاد انگیزش برای انبوه سازان

نصرتی گفت: هر زمان در کشور شرایط را برای رونق اقتصاد مناسب دیدیم بی شک به دلیل رونق صنعت ساختمان بوده است که توانسته نقدینگی‌های سرگردان را مدیریت کند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، بی شک دغدغه‌های آماده سازی مسکن در دولت سیزدهم نیاز به اجماع متخصصین در حوزه قانونگذاری، اجرا، اتحادیه‌ها و سندیکاها دارد از این رو نشست هم اندیشی چشم انداز ساخت و ساز پایدار با هدف توسعه صنعت مسکن در آینده نزدیک، با حضور جمعی از متخصصین این حوزه برگزار شد تا مکانیزم های لازم برای رسیدن به مفهوم واقعی ساخت و ساز در کشور احصا شود.

یکی از مهمترین اهداف دولت سیزدهم توجه ویژه به ساخت و ساز مسکن برای جوانان و آحاد مردم است وظیفه‌ای که به عنوان  نقش اصلی حاکمیت و دولت ها در جامعه اسلامی بی بدیل است و آنها با حمایت های خود باید برای مردم مسکن ایجاد کند.

از طرفی نیز اجزای متعددی در صنعت ساخت و ساز مسکن وجود دارند که یکی از آن‌ها اتحادیه‌ها و سندیکاها هستند در میان اتحادیه ها، مشاورین املاک بهترین مرجع اطلاع رسانی در حوزه افزایش قیمت مسکن و میزان عرضه و تقاضا خواهند بود.

بنابراین گزارش دکتر مسعود نصرتی، دبیرمجمع جهانی شهرهای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  اجتماعی خبرگزاری شبستان با اشاره به لزوم اتخاذ سیاست های واحد و پایدار ساخت و ساز در کشور و همچنین توجه ویژه به صنعت ساختمان گفت:به طور قطع صنعت ساختمان به ویژه بخش مسکن آن که از صنایع مادر و اصلی در کشور محسوب می شود و همواره در طی سالیان اخیر پیشاهنگ بوده است زمان آن رسیده است که دوباره احیا شده و نقش آفرینی کند.

 

وی با بیان این مطلب که لزوم ساخت مسکن برای اقشار نیازمند و محروم طبق آمار رسمی کشور امری ضروری و لازم است تصریح کرد: هم احساس نیاز به مسکن برای دهک های مختلف جامعه طبق آمار به دست آمده احسا شده است و هم قابلیت ساخت ساز آن در کشور وجود دارد.

 

  دبیر مجمع جهانی شهرهای اسلامی  با بیان این مطلب کرد که امروز صنعت ساختمان کمبودی از لحاظ مصالح ساختمانی و همچنین نقدینگی و تامین مالی ندارد، عنوان کرد: خوشبختانه امروز در کشور  مصالح ساختمانی  موجود است اما باید درگیر برخی از چالش ها نشود. همچنین از لحاظ نقدینگی و تامین مالی صنعت ساختمان و به ویژه مسکن، این ظرفیت وجود دارد که علی رغم وجود تهدید  ۳۴۰۰ میلیارد تومان نقدینگی سرگردان، بازار مسکن بتوانند آن را کنترل کرده و در بخش تولید ساختمان  صرف شود.

 

نصرتی نقشه صنعت ساختمان را در مدیریت نقدینگی حبیب دید خواند و افزود: هر زمان که در کشور  شرایط را برای رونق اقتصاد مناسب دیدیم  بی شک به دلیل رونق صنعت ساختمان و مسکن بوده است که توانسته نقدینگی‌های سرگردان را مدیریت کند.

 

وی با اشاره به لزوم ایجاد انگیزش  برای تولیدکنندگان و بخصوص انبوه‌سازان ساختمان  خاطرنشان کرد: پیرامون ایجاد انگیزش و کاهش ضوابط و قوانین دست و پا گیر برای تولید مسکن، اقدامات لازم انجام شود تا این تسهیلات به خصوص در بخش صدور مجوزهای پروانه ساخت  در اسرع وقت، بستر مناسبی برای تولیدکنندگان صنعت ساختمان شود.

کد خبر 1084914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha