حیله شیطان در آخر الزمان به اوج می رسد/علت نابودی ماهوی خانواده در غرب چیست؟/داستان تشرف آیت الله بهجت نزد امام رضا(ع)

حجت الاسلام عالی گفت: ابلیس و جنودش در طول قرنهای متوالی زندگی بشر، راه ها و حیله های متعددی را آزموده اند به طوری که در آخرالزمان شیطان در بالاترین حد از مکر خود قرار دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان؛ حجت الاسلام مسعودعالی، خطیب و دانشمند برجسته کشور در مراسم شب پنجم محرم که به همت هیئت ریحانة الحسین علیه السلام واقع در پارک ارم  از ساعت ۲۱ تا ۲۳ روز شنبه  ۲۳ مرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد، با اشاره به  راه های نفوذ شیطان در قلوب مومنان و هشدار و انذار نسبت به حیله  شیطان گفت:  ابلیس و جنودش در طول قرنهای متوالی زندگی بشر، راه ها و حیله های متعددی را آزموده اند به طوری که در آخرالزمان شیطان در بالاترین حد از مکر خود قرار دارد چرا که تجربه سالیان او نسبت به گمراهی بشر افزون شده است.

 

وی افزود: نقل است روزی شیطان با اعوان و انصار خود از روستایی می‌گذشت. شیطان به یاران خود گفت می خواهید بلوایی در این روستا به پا کنم که تا حالا ندیده باشید؛ شیطان نزدیک زنی شد که در حال دوشیدن شیر گاوی بود ابلیس با کشیدن طناب پای گاو  کاری کرد که حیوان لگد محکم به فرزند آن زن بزند آن فرزند درجا از دنیا رفت. زن از شدت عصبانیت سر گاو را برید. وقتی شوهرش به خانه آمد با دیدن کار زن  از او طلاق گرفت و در اثر جراحت وارده از سوی شوهر، زن از دنیا رفت.

 

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: خانواده و قبیله زن آن مرد را مورد حمله قرار دادند و او را کشتند سپس میان قبیله مرد و زن کشته شده درگیری بزرگی  به وجود آمد و تا سالیان سال این جنگ و خونریزی ادامه داشت.پس از این اتفاق وقتی یاران ابلیس از او پرسیدند که چه کار کردی؟ چه بلایی سر این روستا اوردی؟ شیطان گفت من کاری نکردم فقط طناب پای گاو کشیدم.

 

وی افزود: ما انسان ها نیز در زندگی خود گاهی کارهایی انجام میدهیم که در پس آن بلوا و آتیش های بزرگ به زندگی دیگران می‌اندازد اما شاید به زعم خود کاری نکرده باشیم.

 

این خطیب برجسته عنوان کرد: نقل است روزی شیخ مرتضی زاهد  اعلی الله مقامه از شدت ناراحتی در فکر بود. یکی از دوستانش از او پرسید که تو را چه شده که  این قدر در فکر هستی؟ این عالم بزرگ در پاسخ گفت: "به روایتی از پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم برخوردم که ذهنم را مشغول کرده است. در آن روایت آمده است پیامبر به حضرت علی علیه السلام فرمود: "ای علی(ع) به همان میزان که تو راه و مسیر برای هدایت مردم می دانی ابلیس راه و مسیر برای گمراهی مردم می داند"

 

حجت الاسلام عالی تصریح کرد: امروز یکی از حربه‌های اصلی شیطان نابودی خانواده است. به طوریکه درغرب به علت افراط گری های بسیار شاهد انحطاط ماهوی خانواده هستیم. به همان میزانی که در استفاده ابزاری از زنان و حضور آنان در اجتماع افراد شد، بنیان خانواده را نیز از بین برد.

 

وی افزود: امروز در فرهنگ غرب  خانواده  به معنا و مفهوم  ازدواج زن و مرد خلاصه نمی شود، متاسفانه  ازدواج مرد با مرد، ازدواج زن با زن  و حتی حضور زن و یک فرزند در خانه  به طور رسمی معنا و مفهوم خانواده پیدا می‌کند.تا آنجایی که فرهنگ غرب ازدواج سفید را رواج می‌دهد که در آن هیچ قید و بندی نسبت به زن و مرد وجود ندارد و هر زمان که بخواهند می توانند جدا شوند.

 

این خطیب برجسته عنوان کرد: تمام این موارد نشان از از قدرت شیطان با هدف نابودی خانواده و گمراهی انسان دارد. اما شاید در این بین بعضی تصور کنند چرا قرآن کریم می فرماید:"إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطَانِ كَانَ ضَعِيفًا " یعنی  نیرنگ و  خدعه شیطان ضعیف است.در پاسخ باید گفت این آیه مقدمه دارد و  نباید فراموش شود. چرا که قرآن کریم در ابتدای آن می فرمایند"الَّذِينَ آمَنُوا يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ" یعنی  کسانی که ایمان آورده اند و در راه خدا کشته می شود. یعنی مکروحیله شیطان برای افراد با ایمان و کسانی که از جان خود در راه خدا می گذارند ضعیف است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: مهمترین راهکار برای مقابله با حیله و مکر شیطان پناه بردن به دستگاه اهل بیت علیهم السلام و ائمه معصومین است بر این اساس از فرزند آیت الله بهجت اعلی الله مقامه نقل است که یکی از دوستان  عزیز آیت الله بهجت مهمان خانه ایشان بود. این دوست بزرگوار به آیت الله بهجت فرمود:" من اکنون هر نسخه سیر و سلوکی را یاد بگیرم با توجه به آن که ۸۰ سال عمر کرده‌ام فایده‌ای برای من ندارد. از تو می خواهم یکی از آن چیزهایی که اهل بیت علیه السلام به تو آموخته اند را به من نیز بگویی" آیت الله بهجت  در حالیکه می گریست؛ فرمود" روزی به محضر امام رضا علیه السلام مشرف شدم ایشان ده چیز به من آموختند که یکی از آنها را به تو خواهم گفت. امام رضا علیه السلام فرمودند محال است کسی به ما پناه بیاورد و ما به او پناه ندهیم."

 

 

کد خبر 1084921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha