حجت‌الاسلام مهدی پیشوایی دعوت حق را لبیک گفت

حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی از اساتید برجسته حوزه علمیه دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی پیشوایی» از اساتید برجسته حوزه علمیه قم دعوت حق را لبیک گفت.
 

حجت الاسلام والمسلمین مهدی پیشوایی متولد سال ۱۳۲۱ بود و تاکنون ده‌ها اثر از این محقق و استاد حوزه علمیه قم در باره مسایل مذهبی و تاریخ اسلام و زندگی ائمه اطهار چاپ و منتشر شده است.

 

استاد حجت الاسلام و المسلمین مهدی پیشوایی را از اواخر دهه ۴۰ شمسی و با ماهنامه «درسهائی از مکتب اسلام» می‌شناسیم، که علاوه بر عضویت در هیئت تحریریه، چند سالی نیز مدیریت داخلی آن مجله را به عهده داشت. در طول این سالیان بس دراز، چهره ایشان همیشه قرین تلاش‌های پر ثمر علمی پژوهشی، به ویژه در حوزه تخصصی تاریخ اسلام، بوده است.  استاد، مدیریت گروه پژوهشی تاریخ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و سردبیری فصلنامه علمی تخصصی «تاریخ در اینه پژوهش» را به عهده داشت.

 

استاد پیشوایی سال ها، علاوه بر حوزه، در دیگر مراکز علمی به امر تدریس اشتغال داشته، مراکزی چون: دانشگاه علم و صنعت تهران؛ دانشگاه امام صادق (ع)؛ دانشگاه قم، مرکز جهانی علوم اسلامی؛ موسسه تعلیماتی و تحقیقاتی امام صادق (ع)؛ دارالشفاء قم؛ موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و نیز با شبکه رادیو معارف، به عنوان کارشناس عالی تاریخ و سیره، در ارتباط بوده و هست.

کد خبر 1084926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha