سیاستمداران در رفتار و فعالیت هایشان عزت را سرلوحه کار قرار دهند

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از اهداف امام حسین (ع) از قیام عاشورا برای حفظ عزت بوده است، گفت: سیاستمداران باید این اصل را سرلوحه کار خود قرار دهند.

حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در رابطه با اینکه سیاستمداران تا چه اندازه باید عزتی را که امام حسین (ع) برای حفظ آن به شهادت رسیدند را سرلوحه کارهایشان قرار دهند، گفت: ما اصلی در مبانی دینی داریم که ریشه در قرآن دارد و بر اساس این قاعده ما نباید اجازه دهیم که دیگران بر ما مسلط شوند و آن قاعده «نفی سبیل» است. بر اساس این قاعده مذهب ما نیز شکل گرفته است و قیام امام حسین (ع) نیز بر همین اساس بوده است که ما نباید اجازه دهیم که دیگران بر ما مسلط شوند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در قانون اساسی نیز به عنوان اصل اصل عزت، حکمت و مصلحت که برگرفته از آموزه های دینی سرچشمه گرفته است، آمده است. در تمامی اصول سیاست خارجی ما نیز ارتباطاتی که ما با کشورهای دیگر داریم باید این اصل مد نظر قرار گیرد. هر دولتی که سر کار می آید در بحث امور خارجه نیز باید این اصل دینی را رعایت کند.

 

وی بیان کرد: همه مسئولان، دستگاه ها، دولت، قوه قضاییه و قوه مقننه نیز باید عزت را سرلوحه کار خود قرار دهند و رفتارها و فعالیت هایشان بر این اساس باشد و اصل عزت را حفظ کنند چرا که عزت باعث سربلندی هر انسان می شود. آنچه امام حسین (ع) را در طول سالیان گذشته محبوب و قیامش را زنده نگه داشته است، این بوده است که وی برای حفظ عزت و زیر بار نرفتن زور و ستم قیام کرده است. 

 

 

کد خبر 1084962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha