لزوم توجه بیشتر کانون‌های مساجد به موضوع معرفت‌افزایی در ماه محرم

حجت‌الاسلام حسن‌زاده گفت: موضوع معرفت‌افزایی در ماه محرم باید مورد توجه بیشتری از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد تا مردم از رسول اکرم (ص) و حضرت سیدالشهدا (ع) الگوگیری کنند.

«حجت‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری حضرت اباعبدالله‌‌الحسین (ع)، با بیان اینکه اهمیت ماه محرم به ویژه دهه اول آن بر کسی پوشیده نیست اظهار کرد: تبلور این دهه در تاسوعا و عاشورا است و به عنوان فرصتی ارزشمند برای تعظیم شعائر و تقویت دین به شمار می‌رود که مورد تاکید رسول اکرم (ص) و ائمه (ع) قرار گرفته و برکات بسیاری هم دارد.

 

استاد حوزه‌های علمیه استان خوزستان افزود: همیشه در مجالس عزاداری ماه محرم، در کنار احساسات، عواطف و شوری که مردم داشته‌اند، بر مسئله معرفت‌افزایی و آشنایی بیشتر با شخصیت و قیام حضرت سیدالشهدا (ع) تاکید شده است.

 

وی اذعان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا از سال ۱۳۹۸ در سطح دنیا، تمام کارشناسان و متخصصان بر لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکیده کرده‌اند و خوشبختانه در حال حاضر مجالس عزاداری امام حسین (ع) در مساجد، هیئات و تکایا با رعایت این دستورالعمل‌ها و با مدت زمان کمتری نسبت به گذشته در حال برگزاری هستند.

 

حجت‌الاسلام حسن‌زاده با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی در مراسمات مذهبی نسبت به سایر اجتماعات بیشتر رعایت می‌شود تصریح کرد: در صورتی که هیئت عزاداری به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توجه نکند، باید به آن تذکر داده شود.

 

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری به طور کامل و جامع پیرامون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی فرمایشاتی را داشته‌اند که ضرورت دارد ما نیز در همین راستا به این فرمایشات توجه کنیم.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) از ما فقط شور، احساسات و عواطف را نخواسته‌اند یاد آور شد: موضوع معرفت‌افزایی در ماه محرم باید مورد توجه بیشتری از سوی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد تا مردم از رسول اکرم (ص) و حضرت سیدالشهدا (ع) الگوگیری کنند.

کد خبر 1084981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha