​پوشش واکسیناسیون ۸۰ درصدی جمعیت بالای ۶۰ سال در گیلان

​حیدرزاده با تاکید بر تداوم فرایند واکسیناسیون کووید ۱۹ در استان گفت:تاکنون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال استان تحت پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز(یکشنبه،۲۴ مرداد) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال استان تحت پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ قرار گرفته اند اظهار کرد: تاکنون بیش از ۷۱۷ هزار دُز واکسن کووید ۱۹ در استان گیلان تزریق شده است.

 


معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی گیلان افزود: با توجه به آماری که ثبت شده، تاکنون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال و ۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان تحت پوشش واکسیناسیون کووید ۱۹ قرار گرفته اند‌.

 


وی به شلوغی مراکز واکسیناسیون در رشت اشاره کرد و گفت: در شهرستان رشت به دلیل تمرکز جمعیت بالا در مرکز استان، فرایند واکسیناسیون در ۱۴ پایگاه در شهر و ۹ پایگاه در بخش های شهرستان در حال انجام است.

 


حیدرزاده با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم بیان کرد: در کنار واکسیناسیون، رعایت پروتکل های بهداشتی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است و می تواند زنجیره ی ابتلا به کووید ۱۹ را در استان قطع کند.

 


وی تصریح کرد: در عزاداری ها حتی در فضاهای باز هم باید همه پروتکل های بهداشتی به طور کامل رعایت شود‌ تا شیوع بیماری کم و کمتر شود.

کد خبر 1085005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha