روابط بهتر  زوجین با تکنیک« محاسبه منطقه گفتگو»

ایمانی تکنیک محاسبه منطقه گفتگو را در روابط زوجین تشریح کرد و گفت:همیشه شرایط گفتگو را باید در نظر گرفت، چه زمانی، کی و کجا و راجع به چه موضوعی می خواهیم صحبت کنیم دارای اهمیت است.

«محمد رضا ایمانی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره تکنیک های گفتگو میان زوجین گفت:در روابط زوجین گاها با مسایل و موضوعات متفاوتی مواجه هستیم که باید از تکنیک محاسبه منطقه گفتگو استفاده کرد.

 

این روانشناس ادامه داد: در منطقه گفتگو سه وضعیت سبز، زرد و قرمز را داریم. وضعیت سبز وضعیتی است که از یک تا 4  می توانیم نمره دهیم و ما در شرایطی هستیم که خونسردی کامل را داریم و می توانیم صحبت، گفتگو و تعامل با طرف مقابل را داشته باشیم.

 

او با اشاره به منطقه زرد تصریح کرد: در این وضعیت باید نمره 4 تا هفت را بدهیم و منطقه ای است که ممکن همسر، فرزند یا کسی که می خواهیم با او صحبت کنیم، وضعیت پرنشاطی نداشته باشد و شرایط کمی با دلخوری و ناراحتی باشد. باید در این منطقه دقت برای حفظ آرامش و امنیت داشته باشیم و بدانیم که شاید شرایط و زمان مناسبی برای گفتگو نیست.

 

ایمانی با بیان اینکه در منطقه قرمز باید از هر گونه صحبت کردن پرهیز کرد گفت:چون آن منطقه توام با  عصبانیت شدید است و هر گونه بحث کردن منجر به درگیری و ناراحتی می شود.

 

این روانشناس تاکید کرد: همیشه شرایط گفتگو را باید در نظر گرفت، چه زمانی، کی و کجا و راجع به چه موضوعی می خواهیم صحبت کنیم دارای اهمیت است. از اضافه کردن موضوعات غیرمرتبط در گفتگو ها و بحث ها زناشویی باید پرهیز کرد.

کد خبر 1085007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha