عمری که وقف خدمت در مسجد حضرت ابوالفضل شد/مرحوم میرتاج الدینی معتقد به ارائه عالی ترین کارها برای اهل بیت بود

از نوجوانی جذب مسجد شد؛ تک پسر خانواده بود و برای همین یک مسجد و هیئت برادر برای خود پیدا کرد؛ مثل کوه پشت هم مسجدی های خود بود؛ نگاه حد اعلاء و کمال گرایی در کار فرهنگی، مدیریت قوی و اشراف بر کار را از ویژگی های او به شمار می رود.

خبرگزاری شبستان-کرمان؛ تاسوعای حسینی، مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام شهرک الغدیر کرمان

 

 

هجدهم مردادماه 1400 ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان شاهد فقدان غم انگیز یکی از نیروهای جوان و جهادی خود بود؛ نیرویی که خود برخاسته از دل مسجد بود و در تمام سال های حضورش در این ستاد برای خدمت به بچه های مسجد تا آنجا سر از پا نمی شناخت که سه سال پیش و در جریان برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآنی مدهامتان، هنگام تولد سومین فرزندش حضور نداشت و چند روز پس از آن به خانه مراجعت کرد.

 

 

 

آنطور که حجت الاسلام مهدی قلی زاده، امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل علیه السلام شهرک الغدیر کرمان به خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: سیدهادی را از وقتی که دبیرستان می رفته در مسجد دیده است.

 

 

وی با اشاره به اینکه از همان روزها به سید و دیگر هم مسجدی های او بها دادیم تا با تفکر مسجدی رشد کردند؛ می افزاید: او واقعاً اهل عبادت و بندگی بود؛ بسیار متواضع، تا آنجا که در روضه خانگی که هر سال 5 شب در ماه محرم برگزار می کردند، او خود دم در می ایستاد و کفش ها را جفت می کرد، چای می داد و بچه هایی که به روضه می آمدند را همانگونه احترام می کرد که بزرگترها را.

 

 

حجت الاسلام قلی زاده این را هم اضافه می کند که سیدهادی به همان اندازه که متواضع بود قاطع و جدی هم بود و الگویی برای بچه های مسجد؛ دغدغه دین و بچه های مسجد را داشت و همین دغدغه این اواخر او را به فکر اشتغالزایی برای بچه های مسجد واداشته بود که منجر شد تا اساسنامه ایجاد صندوق قرض الحسنه در مسجد را بنویسد.

 

 

 

وی با ابراز تأسف از فقدان این نیروی فعال مسجدی اظهار کرد: ان شاءالله حرکت او را دنبال می کنیم و صندوق را به نام خود او تأسیس خواهیم کرد.

 

 

امام جماعت مسجد حضرت ابوالفضل با بیان اینکه مرحوم سیدهادی میرتاج الدینی پتانسیل خوبی برای رشد داشت و یکی از بچه های خوب مسجد بود؛ افزود: در جریان سیل شهداد که بچه های مسجد را به اردوی جهادی بردیم، برای ساخت یک خانه همه آهن و میلگرد را سید تأمین کرد تا آن خانه را ساختیم.

 

 

 

وی گفت: داغ او خیلی سنگین بود و شب اول قبر حدود 50 جوان مسجدی کنار قبر او ماندند.

 

 

حجت الاسلام ابوالفضل شیری، مدرس حوزه و دانشگاه هم که به مدت 6 سال در ایام محرم و تابستان میهمان مسجد حضرت ابوالفضل است؛ می گوید: سیدهادی معتقد بود فعالیت های ما نباید محدود و متمرکز در مسجد باشد و برای همین در ایام قبل از کرونا فعالیت های مسجد را به سطح شهر و پارک ها کشاندیم؛ فعالیت هایی که کمبود آنها حس می شد.

 

 

 

وی با افزودن اینکه با همین دست فعالیت ها خیلی از نگاه ها را به مسجد تغییر دادیم و حتی افرادی را برای مسجد خود شناسایی و جذب کردیم؛ افزود: همه اینها با مدیریت سیدهادی میرتاج الدینی انجام می شد؛ ایستگاه های صلواتی، سلامت، ماشین نویسی، واکس کفش، غرفه های مشاوره، برگزاری مسابقات ورزشی، پاسخگویی به شبهات دینی و سیاسی و... از جمله فعالیت هایی بود که با پشتیبانی مرحوم میرتاج الدینی در سطح شهر انجام می شد.

 

 

این مدرس حوزه و دانشکاه با بیان اینکه هر کشوری برای آنکه فرهنگ خود را فراموش کند، کارناوال راه می اندازد؛ گفت: ما نیز برای آنکه فرهنگ شهادت و عزای اهل بیت فراموش نشود دسته سینه زنی و هیئت داریم که این مهم در مسجد حضرت ابوالفضل با مسئولیت مرحوم میرتاج الدینی برقرار بود.

 

 

وی اظهار کرد: نکته قابل توجه در رابطه با آن مرحوم که در ذهن بنده مانده است؛ اینکه همیشه به من می گفت چون اهل بیت و شهدا عالی هستند ما هم باید عالی ترین کار را برای ایشان انجام دهیم و به کار خوب و متوسط اکتفا نکنیم.

 

 

 

حجت الاسلام شیری نگاه حد اعلاء و کمال گرایی در کار فرهنگی، مدیریت قوی و اشراف بر کار را از ویژگی های مرحوم میرتاج الدینی عنوان و بیان کرد: او یک مدیر جهادی بود.

 

 

 

وی با بیان اینکه مرحوم میرتاج الدینی با ارتباطاتی که با مجموعه های مختلف داشت در جذب مسائل مالی برای مسجد خیلی مؤثر بود و در اردوهای جهادی و سرکشی از محله های فقیرنشین و ساخت مدرسه و مسجد کمک می داد؛ گفت: قبل از محرم می گفت دلم برای هیئت لَک زده اما تقدیر چنین بود در شب اول محرم عمرش در این دنیا تمام شود.

 

 

رضا معیری که از سال 83 با مرحوم میرتاج الدینی دوست بوده، می گوید: سید چون برادر نداشت همه ماها را برادر خود می دانست و مانند کوه برای بچه های مسجد بود.

 

 

وی با اشاره به اینکه آن مرحوم علاقه زیادی به رفت و آمد در مسجد داشت و نسبت به اشتغال، ازدواج و تحصیل بچه های مسجد خیلی دغدغه مند بود؛ تصریح می کند: این اواخر می خواست صندوق قرض الحسنه مسجد را راه اندازی کند تا کمک های بلاعوض تحصیلی و اشتغالزایی به بچه ها بدهد.

 

 

معیری راه اندازی کاروان های زیارتی از جمله در اربعین از مسجد حضرت ابوالفضل را یکی از اقدامات مرحوم میرتاج الدینی عنوان و بیان کرد: خودش اما سعی می کرد اربعین مسجد بماند و برنامه های مسجد را برگزار کند.

 

 

افشین کارگر دوست دیگر مرحوم میرتاج الدینی با اشاره به اینکه به واسطه آشنایی که از 20 سال قبل با ایشان پیدا کردم به مسجد رفت و آمد داشتم اما رفاقت ما از 10 سال پیش جدی تر شد؛ می گوید: مدیریت مرحوم میرتاج الیدنی در کارهای مسجدی و هیئتی عالی و زبانزد بود؛ همه برنامه ریزی های هیئت با او بود و اربعین هم کاروان زیارتی راه می انداخت و راهیِ عتبات می کرد اما خود در مسجد می ماند.

 

 

کارگر به فعالیت های مرحوم میرتاج الدینی در پذیرایی و اسکان از شرکت کنندگان در مراسم تشییع شهید سلیمانی و همچنین زوار گلزار شهدای کرمان اشاره کرد.

 

 

گفتنی است؛ مرحوم میرتاج الدینی در ۱۳ مرداد سال ۶۵ در شهر زاهدان(محل مأموریت پدر) به دنیا آمد و دوران کودکی را در شهر پدری خود گلباف از توابع کرمان پشت سر گذاشت؛ از سال ۷۵ در فعالیت های فرهنگی و مسجدی فعالیت داشت و پس از اخذ مدرک کارشناسی حسابداری از دانشگاه آزاد کرمان، از سال ۹۱ جذب ستادکانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمان شد و کارشناس مسئول پشتیبانی و توسعه منابع این ستاد بود.

 

 

نامبرده در ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ مصادف با شب اول ماه محرم و  پس از تحمل یک دوره بیماری، بر اثر کرونا بدورد حیات گفت؛ دو دختر و یک پسر یادگار او است.

 

کد خبر 1085038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha